• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400083023818
  • منبع : نمایندگی همدان

فرماندار جدید درگزین با حضور مسئولان استانی معرفی شد

فرماندار جدید درگزین با حضور مسئولان استانی معرفی شد

ایسنا/همدان فرماندار جدید شهرستان تازه تاسیس درگزین، امروز با حضور استاندار همدان، نماینده رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه درگزین و مسئولان شهرستان معرفی شد.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم یکی از مشکلات اساسی شهرستان را راه اندازی ادارات برشمرد و گفت: در سه سال گذشته برخی از مدیران استان از جمله جهاد کشاورزی اقدام به راه اندازی اداره در این شهرستان نکرده‌اند.

حسن لطفی افزود: راه‌اندازی شهرک صنعتی نیز تامین اعتبار شده و نیازمند سرعت برای افتتاح است، آسفالت مسیر دستیابی به گلخانه ۳۰ هکتاری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: بزرگترین گاوداری غرب کشور در رزن در دست ساخت است و ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته و هر ماه گاوهای آن در حال اضافه شدن است، شهرک صنعتی قروه در ۶۰ هکتار در حال احداث است، شهرک گلخانه‌ای نیز با ۳۰ هکتار در ۲۶ قطعه راه اندازی شده و ۴۰۰ نفر در آن مشغول کار هستند.

لطفی خاطر نشان کرد: در سه سال گذشته که فرمانداری درگزین تاسیس شد، فرماندار کارهای ارزشمندی انجام داده و امروز رتبه اول فناوری اطلاعات استان را شهرستان درگزین دارد،  ۵۴ میلیارد تومان از وزیر ارتباطات اعتبار گرفتیم و همه روستاها به اینترنت ۴G وصل هستند.

وی بیان کرد: در نرم جهانی به ازای هر ۴۰ کیلومتر باید یک فوریت پزشکی باشد که در شهرستان‌های رزن و درگزین به ازای هر ۳۰ کیلومتر یک مرکز فوریت پزشکی وجود دارد.

لطفی گفت: عملیات اجرایی حوزه علمیه چندین سال است که آغاز شده ولی ساختمان آن نیمه کاره است، مجتمع اداری در شهرستان درگزین مصوبه ساخت از دولت قبل دارد و زمینی برای آن در نظر گرفته شده و نیاز به تامین اعتبار دارد، گلخانه کرفس نیز نیازمند آبرسانی است.

استاندار همدان هم در این جلسه ضمن تبریک هفته بسیج و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: امروز تفکر بسیجی می‌تواند ما را در همه مشکلات و مسائل به راه و مسیر درست هدایت کند و در یک جمله بسیج پاره تن ملت ایران است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: دولت سیزدهم زمانی که دولت را به دست گرفت که کرونا در کشور به بالاترین رشد خود رسیده بود که با تدابیر رئیس جمهور و مجموعه وزارت بهداشت و با تزریق واکسن وضعیت نسبی خوبی در کشور حاکم شد و در حال حاضر استان همدان رتبه نهم تزریق واکسن در کشور را دارد.

وی ضمن اعتراض به شیوه پذیرایی این جلسه اعلام کرد: ما دولتمردان اولین کسانی هستیم که باید به شیوه‌نامه‌های بهداشتی عمل کنیم و رفتارمان سرلوحه و درس آموز سایرین باشد.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در برخی از ادارات و شهرها و روستاها برای تزریق واکسن مقاومت وجود دارد از امام جمعه، ائمه جماعات، شوراها و دهیاران خواست تا در جهت تشویق مردم به تزریق واکسن تلاش کنند تا ایمنی گسترده در استان ایجاد و از موج‌های بعدی جلوگیری شود.

استاندار همدان با بیان اینکه شهرستان درگزین شهرستانی نوپا و تازه تاسیس است، تصریح کرد: این شهرستان مشکلات زیادی دارد که همه باید برای قرارگیری این شهرستان در مسیر توسعه و پیشرفت تلاش کنند.

وی در خصوص فرماندار جدید گفت: کمیل خواستان در سن ۲۸ سالگی بخشدار بود و امروز در سن ۳۵ سالگی حکم فرمانداری درگزین را دریافت می‌کند، او تجربه فعالیت در مجموعه های تازه تاسیس را دارد، من با خود پیمان بسته‌ام که هرجا بتوانم از وجود جوانان ارزشمند، انقلابی و فساد ستیز در جهت منافع ملی به کار گیرم و به خدمت مردم در بیاورم.

استاندار همدان با بیان اینکه فرزندان شهدا صاحبان انقلاب هستند، اظهار کرد: فرزندان شهدا از هر جهت برای امانت‌داری اولی هستند، نگاه آقای خواستان استفاده از نیروهای جوان برای پست‌های فرمانداری است.

وی با اشاره به سابقه کشاورزی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: اقداماتی در راستای راه‌اندازی و توسعه در این شهرستان انجام شده، توجه ویژه به کشاورزی از خواسته‌های دولت سیزدهم است و از آنجایی که ایجاد گلخانه می‌تواند بهره‌وری و میزان اشتغال را بالا ببرد حتماً باید این صنعت در شهرستان درگزین توسعه یابد.

قاسمی فرزاد با اشاره به عدم استقرار اداره جهاد کشاورزی در این شهرستان افزود: اولین مأموریت فرماندار جدید، راه اندازی و استقرار دستگاه‌های دولتی است که در این شهرستان وجود ندارند که از مهم‌ترین آن‌ها اداره جهاد کشاورزی است.

استاندار همدان عنوان کرد: توجه به شهرک صنعتی صنایع تبدیلی دومین دستور کار فرماندار  جدید است که امیدواریم با حمایت‌های معنوی امام جمعه، نماینده مجلس، شورای تامین و با هم افزایی سایر دستگاه‌ها این شهرستان بتواند به سرعت مسیر رونق و توسعه را طی کند.

امام جمعه درگزین نیز ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: پیام هفته بسیج این است که ورود ما در مسائل خدمات رسانی باید بسیجی وار باشد.

حجت‌الاسلام خلیل ربیعی خاطر نشان کرد: شهرستان درگزین، سه سال قبل بخش بوده و برای پیشرفت آن باید مسئولین با یکدیگر همکاری کنند.

فرماندار جدید درگزین نیز گفت: از مسئولین تقاضا دارم اختلافات سیاسی را رفع کنیم تا شهری آباد داشته باشیم.

کمیل خواستان افزود: من از شما هستم، و از انتقادات و پیشنهادات سازنده شما در دوران خدمتم استفاده خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha