• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400083023914
  • خبرنگار : 50184

رئیس کل دادگستری کرمانشاه:

راه حل مشکلات مردم در کلانتری‌ها و راهروی دادگاه‌ها نیست

راه حل مشکلات مردم در کلانتری‌ها و راهروی دادگاه‌ها نیست

ایسنا/کرمانشاه ️رئیس کل دادگستری کرمانشاه با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ سازش و کاهش اختلافات در جامعه، گفت: راه حل مشکلات مردم در کلانتری ها و راهروهای دادگاه نیست.

پرویز توسلی زاده در حاشیه بازدید از کلانتری ۱۹ تاق بستان، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر آسان کردن زندگی برای مردم، اظهار کرد: برآنیم با ایجاد راهکارهای لازم و استفاده از ظرفیت های مردمی و بزرگان، مردم کمترین مراجعه را به مراجع انتظامی و قضایی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل پرونده های قضائی و به تبع آن مجازات باید آخرین راهکار موجود باشد، چرا که تشکیل هر پرونده هزینه های مادی و معنوی فراوانی بر مردم و جامعه تحمیل می کند.

رئیس کل دادگستری استان با ابراز تأسف از ورود برخی افراد به مراجع انتظامی بجای اینکه مشغول زندگی باشند، یادآور شد: تأثر برانگیز است وقتی در این مکان با افرادی خصوصا خانم هایی که اکنون باید به تربیت فرزندان خود مشغول باشند، مواجه می شویم، آن هم بر اثر اختلافات خانوادگی‌ که قابل حل است.

وی اضافه کرد: از همه مردم خصوصا بزرگان اقوام و ریش سفیدان و معتمدین می خواهیم با ورود به اختلافات خانوادگی اجازه ندهند مشکلات خرد و قابل حل به مسائلی منتهی شوند که غیر قابل حل شوند.

توسلی زاده تأکید کرد: راه حل بسیاری از مشکلات راهروهای محاکم و کلانتری ها نیست. مجازات نمی تواند به مودت و دوستی بین طرفین دعوا بیانجامد. آنچه دوستی بین افراد را ترویج می دهد ایجاد سازش است که قلب افراد را به هم نزدیک می کند.

وی از مردم خواست در روابط خود گذشت و مدارای بیشتری داشته باشند و بر اساس احترام متقابل حقوق همدیگر را به رسمیت بشناسند.

توسلی زاده یادآور شد: نیازمند تعامل خوب و سازنده با مردم هستیم و با کمک خود مردم می توان مشکلات را در کمترین زمان حل کرد.

وی اظهار کرد: باید روش های پیشگیرانه را در دستور کار قرار داد و در عین حال با جرائم مهمه، برخورد جدی شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha