• یکشنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۰ / ۲۱:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400083023955
  • خبرنگار : 71145

اظهارتعجب وزارت پیشمرگ نسبت به اظهارات آکار درباره انکار کردستان

اظهارتعجب وزارت پیشمرگ نسبت به اظهارات آکار درباره انکار کردستان

وزارت پیشمرگ کردستان عراق به اظهارات وزیر دفاع ترکیه که وجود کردستان عراق را انکار کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، وزارت پیشمرگ کردستان عراق در بیانیه‌ای گفت، اظهارات خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در خصوص انکار کردستان تعجب برانگیز است.

این وزارتخانه افزود: این مساله به این دلیل برای ما قابل توجه است که اظهارات را فردی مطرح کرده که جایگاه رسمی در ترکیه دارد و چطور به خودش اجازه داده واقعیت تاریخی و جمعیت شناسی و جغرافیایی را انکار کند.

براساس بیانیه وزارت پیشمرگ،  اگر آکار تردیدی درباره جغرافیای کردستان دارد باید نگاهی به اسناد و تاریخ کشور عثمانی بیندازد سپس خواهد فهمید آیا کردستان وجود دارد یا نه.

این وزارتخانه اشاره کرد، ذهنیت انکار و نادیده گرفتن یک ملت و جغرافیای آن همیشه عامل همه مشکلات است و نمی‌توان در سایه آن به هیچ نتیجه عقلانی رسید.

پیشتر روزنامه زمان ترکیه به نقل از آکار نوشته بود، منطقه جغرافیایی به نام کردستان چه در ترکیه و خارج آن وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۱

خوب راست میگه جناب آکار آگر جغرافیا خونده باشید نقطه ای از دنیا جایی نداره به اسم کردستان یه نقشه جعلی که یهودیان برای سه کشور ایران عراق و ترکیه کشیدن لطفا حامی تروریستهای نباشید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۳:۳۸

چقدر نفرت پراكن! مردم كورد از مريخ نيومدن ؛ سرزمين كوردستان سرزمين مبارزه با مغولان و متجاوزان به ايران و خاورميانه بوده هميشه. كردستان هزاران ساله بوده و هست ، فرهنگ شفاهي و باستاني داره . از كشاورزي و كشت گندم به قدمت هزاران سال بگير تا رقص كوردي و هزاران مناطق تمدني و اثار باستاني و ….

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۰:۴۵

در اسناد عثمانی اسمی از مناطقی که کردستان نامیده بشه وجود ندارد . این مناطقی که الان کردها هم در ان زندگی میکنن قبلا در انجا کردی وجود نداشت که کردستان نامیده بشه .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۱:۳۷

حق دارد انکار کند چون کردستان همانند تیری در قلب امپراطوری توران آنها جای دارد واین تیر تا قیام قیامت باقی مانده وهر روز بزرگتر و مقدرتر می‌شود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۲:۵۹

پان ترک ها تقصیری ندارند اینها فقط دنبال جنگ هستند چیزی به اسم صلح نمیدونند البته نژاد مغول بهتر از این هم نمیشه 😏😏😏

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۶:۱۸

ترکیه هیچ ارتباطی با مغول ندارد.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۳:۰۸

آقای اکار و ترکای عوسمانی از موغلسان آمدن جغرافیای کردها و ارمنی ها رو اشغال کرده اند ، الان وجود کردها رو انکار می کنند ،واقعا عجیب

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۵:۵۸

اکراد تا 100سال پیش قبایل غیر مدنی بودند که با قتل و غارت مناطق افراد محلی در سکونتگاه فعلیشان برای خود ناحیه ایی ساختن که خودشان کردستان میگن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۱۳

لطفا تاریخ رو مطالعه بفرمایید بعد اظهار فضل نمایید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۶ ۱۹:۵۲

دزدوغارتگر وقاتل افرادی مثل شما به کردها یاد دادن وگرنه کردها اصیلترین قوم خاورمیانه هستن شما لطفا سوادتوبالاببر بعد اظهار نظر کن از روی تعصب به جای نمی رسی.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۸:۱۲

فلسفه تشکیل جمهوری ترکیه بر مبنای فاشیسم بوده و این سیاست اشتباه متاسفانه بعد از 100 سال هنوز ادامه دارد. به جای حل مشکلات داخلی فقط به کشورهای همسایه حمله می کنند. درنده تر از ترکیه فقط خودشونن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۰۹:۲۲

خیلی بی خود کرده دیکتاورهای دولت ترک عثمانی آنها علیه بشریت ظلم کر ن

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۰:۱۱

جناب اکار وزیر دفاع ترکیه معنی جغرافیا و تاریخ و تمدن را هنوز یاد نگرفته است باید بره فعلا بخونه یاد بگیره بعد سخن بگه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۱:۳۳

آکار غلط کرد با اردوغان و کمال آتاتورک بنیانگذارشون

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۱:۵۹

به این ریش سفیده کردستان عراق باید گفت که داستان سرایی نکند ... کردها بعدها باحمایت همان عثمانیها در کردستان عراق سکنی' داده شدند . یعنی از ابتدا کُردی درآن ساکن نبود.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۳:۳۲

کردها۸۰۰۰سال قبل میلادپادشاهی به اسم دیاکوداشتند وه درمنطقی به اسم جودی وه آرارات ساکن بودند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۱۹

چه خاری شده کردستان در چشم بدخواان بد بخت

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۳:۴۵

ترکیه یک کشور فاشیستی که همه ملت های داخلش را انکار میکند حتی اسم کشورش فاشیستیه و از ابتدای تاسیس کوردها ر انکارو ترک کوهی خواندن الان اگر وجود کردستان تایید کنن باید حقوق کوردها را بدن که چون دیکتاتورن اینکار نمیکنن ولی هیچ ترکی در خاورمیانه نبوده و بعد اسلام اومدن اما الان باید با زندگی و صلح و احترام متقابل کنار هم بود وزارت پیشمرگ بهترین جواب داده ..

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۰۸

تاریخ و جغرافیا و قدمت کردها، با وجود صدها سال انکار و نسل کشی و حمله نظامی و سیاسی و رسانه ای هنوز زنده و پویاست . چون کردها ریشه در تاریخ و تمدن دارند.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۱ ۱۴:۲۶

کردها به این افتخار میکنند که از نژاد آریایی تیره مادها هستند افتخارشون پادشاهی فرمان روای دیاکو اولین پادشاه مادوهم تبار مانی وکاوه آهنگر هستند چند هزار ساله تو جغرافیایی میدیا همین کوردستان امروزی زندگی کردندو میکنن