• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400090100293
  • خبرنگار : 50453

درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا؛

کلاس‌های درس تهویه مناسب ندارند/ بازگشایی مدارس یک ماه به تعویق بیفتد

 کلاس‌های درس تهویه مناسب ندارند/ بازگشایی مدارس یک ماه به تعویق بیفتد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا گفت: شرایط واکسیناسیون و تهویه کلاس‌ها برای بازگشایی مدارس مطلوب نیست.

دکتر محمدمهدی مجذوبی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واکسیناسیون دانش آموزان در دز اول انجام شده و والدین از انجام واکسیناسیون استقبال کرده‌اند، اما با توجه به اینکه هنوز دریافت دز دوم واکسیناسیون آغاز نشده است ، بنابراین دانش آموزان به ایمنی مطلوبی دست نیافته‌اند که بازگشایی مدارس امیدواریم یک ماه به تاخیر بیفتد.

وی با بیان اینکه در جلسه ستاد کرونا دو موضوع واکسیناسیون و تهویه کلاس‌ها مطرح شده، تصریح کرد: امیدواریم این دو موضوع اعمال شود و با اجرای این دو موضوع پیک ششم را به همراه نخواهیم داشت.

دکتر مجذوبی با اشاره به سرد بودن هوا و بسته شدن پنجره ها و درب کلاس‌ها یادآور شد: با توجه به اینکه در فصل سرما قرار داریم و درب کلاس‌ها باید بسته باشد، تهویه کلاس‌ها در وضعیت مطلوبی قرار نداشته و باید تهویه مناسب برای کلاس‌ها حتی با ظرفیت کمی از دانش آموزان در کلاس تعبیه شود تا شاهد ورود به پیک ششم نباشیم.

رئیس علوم پزشکی گفت:  امیدواریم با رایزنی آموزش و پرورش بتوانیم دو موضوع تهویه کلاس و انجام دز دوم واکسیناسیون بازگشایی مدارس را در دی ماه داشته باشیم.

وی گفت: حضور دانش آموزان حتی با ظرفیت کم در داخل کلاس بدون تهویه اشتباه بوده و آموزش و پرورش باید نسبت به ایجاد تهویه مناسب اقدام کند و سپس مدارس بازگشایی شوند.

دکترمجذوبی با بیان اینکه خانواده‌ها در دریافت دز اول واکسیناسیون استقبال کرده‌اند، افزود: این دانش آموزان برای دریافت دز دوم نیز استقبال و اقدام خواهند کرد.

وی گفت: در ماه آذر  دریافت دز دوم دانش آموزان انجام می‌شود و امیدواریم تهویه مناسب برای کلاس‌های درس دانش آموزان در نظر گرفته شود تا سلامت دانش آموزان تضمین شود در غیر این صورت وضعیت برای بازگشایی مناسب نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۰۹:۲۶

تا مدارس بسته بشه دوباره بچه های ما مریض میشن دیگه. یه چاره به حال ما کنید که واکسنم نزدن 6ساله هست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۰:۴۱

لطفا صبر کنین این فصل سرما تموم بشه بعد حضوری کنین من یک دانش آموز هستم وقبلا کرونا گرفتم خیلی روحیم آسیب دید دیگه نمیتونم از خونه برم مدرسه چه برسه تو فصل سرما مدرسه هارو بازکردین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۱:۰۹

تمام دنیا همان سال اول مدارس را باز کردند اینقدر بهانه نیاورید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۱:۲۶

یعنی چی اگه قرار بود مدرسه ها باز میشه از اول باز میکردن دیگه دانش آموز هیچی یاد نگرفته باید بره امتحان بده اگه قرار بود مدرسه ها بشه تز اول باز میکردن تا ما به حضوری عادت کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۴ ۰۵:۰۶

دانش آموزانی که زیر دوازده سال هستن چکار کنن که واکسن نزدن بابا امسال هم بیخیال مدرسه شین

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۵ ۱۷:۴۰

جان مهم تر از درس است