• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400090100502
  • خبرنگار : 30054

مهمترین تجهیزات مورد نیاز در ساختمان

مهمترین تجهیزات مورد نیاز در ساختمان

زمانی که دست به ساخت و ساز می‌زنید، احتمالاً ده ها و شاید صدها وسیله و تجهیزات خاص نیاز دارید تا سازه‌ی خود را تکمیل کنید. 

​به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سازه افزار گاهی مواقع این تجهیزات غیرضروری و در اصطلاح لاکچری هستند؛ اما گاهی مواقع نیز برخی از تجهیزات هستند که لازم و ضروری می باشند و بدون آن‌ها نمی‌توان تصور کرد که یک ساختمان تکمیل شود. در این مطلب می‌خواهیم مهمترین تجهیزات مورد نیاز در ساختمان را معرفی کنیم و بگوییم کدام یک از این تجهیزات را باید و حتماً تهیه کنید.

در و پنجره

در و پنجره یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید برای خانه خریداری کنید. تا به حال ساختمانی را دیده‌اید که در یا پنجره نداشته باشد؟ خوشبختانه تنوع در و پنجره‌ها به قدری زیاد است که می‌توانید مطابق با سلیقه‌تان یکی از طرح‌ها و برندها را انتخاب کنید.

امروزه خرید شیشه برای پنجره هم بسیار حائز اهمیت است. خوشبختانه تنوع شیشه ها نیز به قدری بالاست که برای هر نیازی، پاسخگو هستند. از شیشه های سکوریت و نشکن گرفته تا شیشه های دوجداره و عایق ساز!

می‌توان این شیشه‌ها را به جز پنجره در جاهای دیگری از منزل نیز استفاده کرد. مثلاً شما حتماً شیشه بالکن در منازل دیده‌اید. این شیشه‌ها باعث می‌شوند علاوه بر این که محیطی امن و خصوصی برای ساکنین به وجود بیاید، نور خورشید و آفتاب نیز به داخل محیط نفوذ کند.

تأسیسات سرمایشی و گرمایشی

از دیگر وسایلی که بعد از تکمیل شدن روند ساخت خانه به آن نیاز دارید، وسایل گرمایشی و سرمایشی است. خرید فن کوئل و شوفاژ یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهید. عملیات نصب این تأسیسات نیز توسط نیروهای ماهر صورت می‌گیرد. به یاد داشته باشید که برندهای مختلف سرمایشی و گرمایشی وجود دارند که می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

نصب تأسیسات سرمایشی و گرمایشی هم زمان با روند ساخت خانه صورت می گیرد! به همین دلیل است که باید هر چه سریع‌تر فکری به حال آن بکنید. پیش از آن که فکرش را بکنید، فصل سرما و گرما از راه می‌رسد و شما نیازمند وسایل خنک‌کننده یا گرم‌کننده هستید.

نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که هر چقدر در انتخاب شیشه، در و دیگر وسایل عایق ساز وسواس بیشتری به خرج بدهید، انرژی کمتری مصرف می‌شود و به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که تأسیسات گرمایشی و سرمایشی شما نیز به شکل درست‌تری کار خواهند کرد.

مهمترین تجهیزات مورد نیاز در ساختمان

وسایل ایمنی و امنیتی منزل

یکی دیگر از وسایلی که حتماً باید تهیه کنید، وسایل امنیتی خانه است. یادتان باشد که امروزه تکنولوژی های پیشرفته ای به بازار آمده اند که می توانید یکی از آن ها را برای منزل خود انتخاب کنید. از دوربین های مدار بسته گرفته تا آژیرهای دزدگیر منازل!

اما شاید یکی از اصلی ترین و بهترین وسایلی که می توانید تهیه کنید، درب ضد سرقت است. این درب‌ها ساختار فوق العاده ای در برابر هر گونه ورود غیرمجاز دارند. ورقه‌ای فولادی در ساختار این درب‌ها وجود دارد که کاملاً در برابر ضربه و آسیب مقاوم است و اجازه نمی‌دهد که ورود غیرمجاز صورت بگیرد. همچنین ساختار قفل و لولاهای این در نیز به گونه‌ای طراحی شده است که باز کردن آن را غیرممکن می‌سازد.

به همین دلیل است که قدم اول برای ایمن ساختن محیط داخل منزل، خرید یک درب ضد سرقت است. البته در این میان وسایلی مثل دوربین های مدار بسته و دزدگیرها نیز کارکرد خود را دارند. می‌توانید تمامی این تجهیزات ایمنی را از وب سایت سازه افزار تهیه کنید.

برای مشاهده و خرید درب ضد سرقت کلیک کنید.

تجهیزات مربوط به دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی مبحث بسیار گسترده و بزرگی است. شما می توانید هر آن چه که دلتان می خواهد را به عنوان بخشی از دکور منزل استفاده کنید. در این میان سبک و استایل های مختلف دکوراسیون داخلی موجب شده است که دست طراح در انتخاب یکی از آن ها کاملاً باز باشد. امروزه می توان از دکوراسیون و تجهیزات چوبی در محیط منزل استفاده کرد و فضایی طبیعی را ساخت.

برخی از افراد هم دلشان می خواهد که از تجهیزات و وسایل فلزی در محیط منزلشان استفاده کنند و به این ترتیب فضایی مینیمال بسازند.

عده ای دیگر نیز تمایل دارند که تا جای ممکن خانه خود را با المان‌های سنتی و جالب بپوشانند تا سبکی کولی‌وار و بوهمین برای محیط بسازند.

در ضمن باید بدانید که تجهیزاتی که برای دکوراسیون خانه به کار می‌رود، ممکن است با تجهیزات محیط‌های دیگر مثل محل کار، محیط‌های عمومی، تالارها و سالن ها فرق داشته باشد.

مثلاً برخی از رایج‌ترین چیزهایی که برای طراحی محیط‌های عمومی مثل پارک به کار می‌رود، شامل چمن مصنوعی، سنگ های درشت و...است.

مهمترین تجهیزات مورد نیاز در ساختمان

تجهیزات مربوط به سرویس های بهداشتی

سرویس بهداشتی و تجهیز آن نیز یکی دیگر از وسایل مهم مورد نیاز در ساختمان است. از سنگ و کاشی کف گرفته تا سنگ توالت! هم چنین برخی از وسایل و تجهیزات مربوط به حمام و دستشویی مثل دوش، سنگ روشویی و... نیز جزو وسایل و تجهیزات بسیار مهم هر ساختمانی هستند. یادتان باشد که همواره برای خرید این تجهیزات، فضای کلی محیط را در نظر داشته باشید و سپس دست به انتخاب بزنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha