• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400090100786
  • منبع : نمایندگی کردستان

رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگهی های جوی هواشناسی کردستان خبر داد:

مریوان و سروآباد رکوردداران بارش شبانه روز گذشته در کردستان

مریوان و سروآباد رکوردداران بارش شبانه روز گذشته در کردستان

ایسنا/کردستان پیش بین مسئول هواشناسی کردستان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های مریوان،سروآباد،بانه و هزارکانیان بیشترین بارش را داشته و میانگین بارندگی استان حدود ۸/۵ میلی متر بوده است.

نشمیل احمدیانی امروز( دوشنبه اول آذر) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای امروز دوشنبه تا غروب و اوایل شب همچنان شاهد فعالیت سامانه بارشی در سطح استان به شکل ابری شدن آسمان،مه،وزش باد،بارش باران و برف و در ارتفاعات و گردنه ها کولاک برف خواهیم بود.

وی ادامه داد:تا صبح فردا امکان بارش های پراکنده در سطح استان وجود داشته اما از فردا سه شنبه تا روز پنج شنبه،جو استان پایدار بوده و بارشی نخواهیم داشت‌ و به دنبال آن از روز جمعه موج ضعیفی از شمال غرب کشور عبور می کند که در روزهای آینده در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.

احمدیانی بیان کرد:تا آخر هفته دما در طول روز تغییرات قابل توجهی نداشته و با نوسان ۱ تا ۲ درجه در همین محدوده باقی خواهد ماند اما صبح چهارشنبه دماهای شبانه و صبحگاهی کاهش قابل توجهی داشته و سرما و یخبندان بر سطح استان حاکم خواهد شد.

رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگهی های جوی هواشناسی استان کردستان افزود: در شبانه روز گذشته ایستگاه هواشناسی مریوان با ۳۷/۱ میلیمتر پربارش نقطه استان بوده و بعد از آن ایستگاه های سروآباد با ۲۵/۶،بانه با ۱۹/۲،هزارکانیان با ۱۴/۱،سقز با ۱۳/۱،حاجی ممدان با ۱۳،زرینه اوباتو با ۱۱/۹،سلین با ۱۱،بهارستان با ۷،آویهنگ با ۶/۲ و بیجار با ۵/۷ میلی متر قرار داشته که میانگین کلی بارش استان حدود۸/۵ میلی متر بوده است.

وی اضافه کرد: در مدت مذکور ایستگاه های قاملو با ۱/۱- درجه سانتیگراد سردترین و سلین با ۱۵/۶ درجه گرمترین نقطه استان بوده اند.

لازم به ذکر است در ۲۴ ساعت گذشته،دمای هوای ایستگاه هواشناسی فرودگاه سنندج بین ۴/۸ و ۱۰/۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده و ۲/۶ میلی متر بارش داشته است.

گفتنی است کردستان با داشتن ۷ درصد آبهای سطحی و میانگین درازمدت بارندگی سالیانه ۴۱۷ میلی متر بعد از استانهای گیلان،کهگیلویه و بویراحمد،مازندران،چهارمحال و بختیاری،لرستان،کرمانشاه و گلستان هشتمین استان پربارش کشور است.

انتهای ‌پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha