• دوشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۴۲
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1400090100799
  • خبرنگار : 71647

نگاهی به عناوین روزنامه‌های جهان

ربات‌هایی که فقط دستور می دهند!

ربات‌هایی که فقط دستور می دهند!

روزنامه گاردین امروز درباره خانه‌های هوشمند و مجهز به ربات نوشته است. آیا دستورات ربات‌ها صاحبخانه را خشمگین خواهد کرد؟!

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز مهمترین عناوین روزنامه‌های بزرگ جهان را برای مخاطبانش مرور می‌کند، امروز دوشنبه (۱ آذر ماه) نوشته است:

خانه هوشمند

ربات‌هایی که فقط دستور می دهند!

روزنامه گاردین نوشت: حالا که روبات های هوشمند الکسا و سیری گوگل، برای نظارت بر هر آن چه هست، به خانه ها آمده اند، تنها راه رهایی از دست آن ها، بیرون زدن از خانه است. تحلیلگران مسائل اجتماعی می گویند آیا فن آوری هوشمند، جنگ خانگی را به راه انداخته است؟ حالا ارتباط آدم ها، در خانه با حضور فن آوری هوشمند، سه جانبه شده است. دستورهایی که روبات صادر می کند، صاحبخانه را خشمگین می کند. چراغ ها را خاموش نکردید. گاز روشن است. صدا نباید این قدر بلند باشد و توصیه ها و دستورات دیگر، که گاه صاحبخانه، روبات را خاموش می کند. روباتی که بر حرارت خانه، انتشار گازهای «سی او ۲» و میزان صداها و اینکه چه کسی زنگ خانه را زد، نظارت می کند. منتقدان می گویند سر کردن در خانه های هوشمند دشوار شده است.

تاوان سنگین

ربات‌هایی که فقط دستور می دهند!


ال موندو نوشت: به هنگامی که غرب، کمک ها به افغانستان را قطع می کند، کودکان در «هلمند»، تاوان آن را با مرگ خود می دهند. تاوان سنگین مرگ فجیع کودکان. تازه قحطی و گرسنگی در سرزمین ویران مانده، در راه است.

کودک کار در مسیر اسکار

ربات‌هایی که فقط دستور می دهند!


ال موندو در اسپانیا همچنین نوشت: کودک کار، وینوتراج، که به تماشای فیلم ها در هند می نشست، اکنون برگزیده سینمای آن کشور برای اسکار است. کودک کار دیروز، که زندگی جز تماشای فیلم برایش معنا نداشت، اکنون در جاده افتخار سینمای هند است. کودک کار در بازار گل بود.

اعتراض به محدودیت کرونایی


دی ولت در آلمان نوشت: ناآرامی های ضد قرنطینه در هلند، گسترش یافت و تظاهرات تداوم پیدا کرد. پلیس آتش گشود. در وین هم ده ها هزار تن برای محدودیت های اعمال شده به سبب افزایش مبتلایان به کرونا به اعتراض آمدند.


رسوایی داوری انگلیس

فایننشال تایمز نوشت: رسوایی داوری و داوران فوتبال، انگلیس را لرزاند. فوتبال برتر انگلیس، ۴۰ داور دارد و همه سپید پوست اند. چرا سیاهپوستان جایی در میان آن ها ندارند. بازیکنان جوان و سفید پوست کریکت در انگلیس، ۳۴ برابر بازیکنان جوان آسیایی تیره پوست اند.

تسخیر فرانسه

ربات‌هایی که فقط دستور می دهند!


لوفیگارو نوشت: افراطیون راستگرا در اروپا دارند برای تسخیر دنیای  سیاسی فرانسه خیز برمی دارند. آن ها، تاریخی ناخوشایند، در سیاست داشتند. زمور، تندروترین آن ها برای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه می آید.


تبرئه نوجوان قاتل آمریکایی

ربات‌هایی که فقط دستور می دهند!


سپر بلا کردن مشکل اساسی؛ با این عنوان روزنامه وال ستریت ژورنال از تبرئه کردن نوجوانی، که در تظاهرات ضد نژادپرستانه و با ادعای دفاع از خود، دو جوان را کشته و دیگری را مجروح کرده، می نویسد. حالا فاکس نیوز، دارد تکه های پازل این قتل را کنار هم می گذارد. شاید تصویری واقعی و کامل به دست بیابد. تاکر کارسون با جوان تبرئه شده، کایل رتین هاوس در برنامه تلویزیونی گپ و گو می کند. تاکر کارسون هفته دیگر میزبان او خواهد بود. نوجوانی که چهره قهرمان محافظه کاران آمریکایی شده است. برای بسیاری از آمریکائیان البته او یک قاتل دردسرساز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha