• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400090201253
  • خبرنگار : 71623

تشدید نظارت بر استاندارد لوازم خانگی

تشدید نظارت بر استاندارد لوازم خانگی

مدیر کل اداره استاتدارد استان تهران از تشدید نظارت بر استاندارد لوازم خانگی خبر داد و گفت که مقرر شده با کمک انجمن، بازار لوازم خانگی کنترل شود و محصولاتی که احتمالاً در آنها تقلب صورت گرفته یا در کارگاه‌های زیرزمینی ساخته شده یا به صورت قاچاق وارد شده‌اند جمع‌آوری و از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد شود.

محمدرضا طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تولیدکنندگان به هیچ عنوان مجاز نیستند در بسته بندی کالای استاندارد تغییر ایجاد کنند و کالایی که استاندارد نیست را داخل یک بسته بندی استاندارد قرار دهند یا علامت استاندارد را جعل کنند.  

وی با بیان اینکه جعل علامت استاندارد در واحدهای زیرزمینی اتفاق می افتد، تصریح کرد: اگر اداره استاندارد متوجه این موضوع شود، حتما کالا را جمع‌آوری می‌کند.  

این مقام مسئول همچنین از امضای تفاهم نامه بین انجمن لوازم خانگی و اداره کل استاندارد استان تهران خبر داد که در آن مقرر شد با کمک انجمن، بازار لوازم خانگی کنترل شود و محصولاتی که احتمالاً در آنها تقلب صورت گرفته یا در کارگاه‌های زیرزمینی ساخته شده یا به صورت قاچاق وارد شده‌اند جمع‌آوری و از طریق مراجع قضایی با آنها برخورد شود. بنابراین نظارت‌ها تشدید خواهد شد.  

طاهری در پاسخ به سوالی درباره نصب برند خارجی برای کالاهایی که در داخل تولید می‌شود، گفت: تا چند ماه گذشته یکی از مواردی که استاندارد کنترل می‌کرد، برند بود. اما با مصوبه شورای عالی استاندارد نام تجاری از مدارکی که استاندارد از واحدهای تولیدی اخذ می‌کند حذف شده. البته به این معنا نیست که هر کسی می‌تواند با هر برندی که می‌خواهد تولید کند، بلکه باید برند خود را به ثبت رسانده باشد. بنابراین اگر استاندارد مشاهده کند که برند درج شده روی کالا به ثبت نرسیده، به عنوان تقلب با واحد تولیدی برخورد می‌کند.

به گزارش ایسنا، اخیرا انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان با تاکید بر اینکه لوازم خانگی تولید داخل که با برچسب برند خارجی در بازار عرضه می‌شوند، به دلیل ممنوعیت واردات و همچنین اعمال تحریم‌ها، فاقد اصالت خارجی و فاقد تکنولوژی روز شرکت صاحب برند خارجی هستند، تاکید کرد که فروش این کالاها، از جمله انواع برندهای کره‌ای، مصداق تقلب است.

موضوعی که هنوز هیچ مرجع قانونی، از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت درباره آن اظهار نظر نکرده و پیگیری‌های ایسنا از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز درباره سرنوشت چنین شرکت‌هایی طی هفته گذشته بی‌پاسخ مانده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha