• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1400090201295
  • خبرنگار : 71368

معاون شهردار تهران:

۵۶ درصد مشکل تهرانی ها در حوزه خدمات شهری است

۵۶ درصد مشکل تهرانی ها در حوزه خدمات شهری است

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران جزییات طرح تحول در نگهداشت شهر را بیان کرد و گفت: از طریق تماس‌های مردمی با سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷، ۳۴ هزار داده کسب کردیم که از این میان ۵۶ درصد مشکلات در حوزه خدمات شهری، ۱۷ درصد در حوزه امور اجتماعی، ۹ درصد در حوزه حمل و نقل، ۸.۸ در حوزه شهرسازی و ۸.۶ درصد در حوزه فنی و عمرانی بود.

به گزارش ایسنا، صبح امروز حسین نظری مهمان صحن علنی شورای شهر تهران بود و در مورد طرح تحول شهرداری تهران در نگهداشت شهر توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: طرح تحول در نگهداشت شهر در ۲۵ مهرماه سال جاری توسط شهردار تهران ابلاغ شد و سعی کردیم از ظرفیت حداکثری پیمانکاران با توجه به بودجه مصوب سال جاری در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و افزایش آراستگی شهر بهره‌ ببریم.

وی با بیان این‌که در ۸ آبان‌ماه این طرح برای اجرا به مناطق ابلاغ شد، اظهار کرد: از طریق تماس‌های مردمی با سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷، ۳۴ هزار داده کسب کردیم که از این میان ۵۶ درصد مشکلات در حوزه خدمات شهری، ۱۷ درصد در حوزه امور اجتماعی، ۹ درصد در حوزه حمل و نقل، ۸.۸ در حوزه شهرسازی و ۸.۶ درصد در حوزه فنی و عمرانی بود.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران اضافه کرد: اهم خدمات در حوزه خدمات شهری که در صدر داده‌های ما قرار دارد نظافت و شست‌وشوی مخازن و زیرمخزنی بود و بعد از آن تامین روشنایی، لایروبی انهار، شناسایی کودکان زباله‌گرد، ساماندهی معتادان، لکه‌گیری و آسفالت، رفع حفاظ‌های کارگاهی و غیره در حوزه‌های دیگر در صدر اهم خدمات قرار دارند.

نظری با بیان این‌که ارزیابی این طرح نیز براساس میزان تماس مردم در حوزه رضایتمندی با ۱۳۷ و ۱۸۸۸ اندازه‌گیری می‌شود، اظهار کرد: همچنین بررسی میدانی با معتمدین و شورایاران نیز در دستور کار قرار دارد و بعد از جمع‌بندی کلیات طرح موارد برای طرح دوم اصلاح می‌شود.

وی اضافه کرد: ما با همان بودجه سال ۱۴۰۰ که حدود ۲۱۰۰ میلیارد تومان بود سعی کردیم با بهره‌گیری از وضعیت قراردادی پیمانکاران‌ و جلب مشارکت اجتماعی خدمات را بیشتر کنیم اما جالب است بدانید که بیشترین هزینه‌ها در حوزه فنی و عمرانی می‌شود؛ اما بیشترین گلایه از حوزه خدمات شهری است که تنها ۲۹ درصد منابع در آنجا هزینه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha