• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400090201330
  • خبرنگار : 71234

رضازاده: حضور ایران در اجلاس اکو زمینه‌ساز ایجاد روابط اقتصادی خوب با همسایگان است

رضازاده: حضور ایران در اجلاس اکو زمینه‌ساز ایجاد روابط اقتصادی خوب با همسایگان است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حضور ایران در اجلاس اکو می‌تواند در ایجاد روابط اقتصادی خوب با کشورهای عضو و همچنین شکستن محاصره اقتصادی دشمنان و تحریم‌های ظالمانه اثرگذار باشد.

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به حضور ایران در اجلاس اکو اظهار کرد: ما با 15 کشور همسایه هستیم؛ لذا بیشترین پیمان‌ها و قراردادهای اقتصادی دنیا را داریم دیدگاه رئیس جمهور هم بر پایه بالندگی است و شکوفایی اقتصادی و تجاری در روابط اقتصادی به خصوص با 15 کشور همسایه است؛ لذا دستوراتی به استانداران و بحث راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی را داده‌اند.

وی اضافه کرد: در همین راستا شرکت هیات ایرانی در اجلاس اکو به خصوص با حضور رئیس جمهور می‌تواند مکمل سیاست‌های ایران در توسعه روابط اقتصادی با کشورهای همسایه باشد. ما در منطقه دارای ذخائر انرژی و گاز و نفت و دارای منابع خاکی خوبی هستیم. ان شاءالله با روابط تجاری خوب با کشورهای عضو اکو بتوان نیازمندی‌های کشورهای همسایه و هم کشور خودمان را برطرف کنیم قطعا با ایجاد روابط اقتصادی خوب می‌توان تحریم‌های ظالمانه و محاصره اقتصادی دشمن را شکست و مشکلات خود و همسایه را برطرف کرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس اکو در ترکمنستان گفت: ما با ترکمنستان مرزهای طولانی و وسیعی داریم مردم عزیز ما در گلستان و خراسان شمالی روابطی بسیار خوبی را با کشور همسایه دارند؛ در مجموع می‌توان مشکلات اقتصادی طرفین و همچنین کشورهای عضو اکو رفع شود مشروط به این‌که یک طرفه نباشد و به اندازه حجم واردات ما هم محصولات‌مان را صادر کنیم نه این‌که صرفا وارد کننده باشیم.

رضازاده در پایان گفت: این سفر فرصت خوبی برای اقتصاد ایران و حتی اقتصاد کشورهای همسایه است که بدون نیاز به کشورهای آمریکا و کشورهای اروپایی خود را ارتقاء دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha