• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400090201756

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس عنوان کرد:

پایش ۸۱۸ واحد صنعتی نیمه فعال صنعتی در فارس/احیای ۱۱۵واحد راکد

پایش ۸۱۸ واحد صنعتی نیمه فعال صنعتی در فارس/احیای ۱۱۵واحد راکد

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از پایش ۸۱۸ واحد صنعتی صنعتی نیمه فعال در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد،

احد فتوحی سه‌شنبه دوم آذر در آیین آغاز دومین مرحله کلینیک سیار صنعت در شهرک صنعتی شیراز که همزمان با گرامیداشت هفته بسیج برگزار شد، گفت: در این مرحله از کلینیک صنعت که ۱۲۰واحد صنعتی خدمات مشاوره رایگان دریافت کردند.

او گفت: طرح کلینیک صنعت در استان فارس باهدف شناسایی ورفع مشکلات و واحدهای صنعتی در راستای حمایت و پشتیبانی از واحدهای صنعتی و مانع زدایی از تولید برگزار شد.

فتوحی ادامه داد: کلینیک صنعت در سه محور عارضه یابی واحدهای صنعتی، اجرای فرآیندهای بهبود، راه‌اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد، به بهره‌برداری رساندن طرح‌های صنعتی، افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و رفع چالش‌های پیش روی آن‌ با همکاری سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه فجر انجام می‌شود.

او افزود:در قالب این طرح با استقرار گروه‌های مشاوره‌ای در بخش‌های فنی ،بازرگانی،انتقال فناوری، مالی، بیمه، مالیات، تامین مالی، آینده پژوهی، خدمات کسب و کار، صادرات وبازاریابی ومشاوره بیمه تامین اجتماعی و حقوق و دستمزد  به واحدهای صنعتی شهرک بزرگ شیراز خدمات مشاوره‌ای بصورت رایگان ارائه شد.

فتوحی با اشاره به حضور مدیرانی از دستگاه‌های مرتبط با بخش تولید نظیر شورای هماهنگی بانک‌ها، تامین اجتماعی ، اداره کل امور مالیاتی، اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی، برق ،گاز و... گفت: برخی مشکلات واحدهای صنعتی با دستگاه‌ها بصورت ارتباط  چهره به چهره صنعتگران و مسولان بررسی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود: با اجرای این مرحله، پس از شناسایی واحدهای متقاضیِ عارضه‌یابی ، با تشکیل کمیته کارشناسی با حضور مشاوران صنعتی و دانشگاهی، موارد رفع می‌شود.

او هدف از عارضه‌یابی را کمک به واحدهای صنعتی کوچک برای توسعه و ایجاد تغییرات لازم به‌منظور بهبود و افزایش توان رقابت‌پذیری آن‌ها اعلام و در مورد اهمیت اجرای این طرح اظهار کرد: در مدل عارضه‌یابی اطلاعات کلی واحدهای صنعتی کوچک جمع‌آوری‌شده و محاسبات لازم برای تعیین شاخص‌های بهره‌وری و سودآوری واحد انجام می‌گیرد.

فتوحی با بیان اینکه مشاورین طرح کلینیک صنعت  را اساتید دانشگاهی و متخصصان و صاحبنظران بخش صنعتی تشکیل می‌دهند، گفت: در این طرح، برای برون‌رفت صنایع از مشکلات برنامه‌هایی پیشنهاد و اجرایی می‌شود.

او بر حمایت از اجرای این طرح تاکید کرد و گفت: اجرای کلینیک صنعت با حمایت  شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سایر شهرستان‌های فارس نیز برگزار خواهد شد و استفاده از خدمات مشاوره‌ای برای واحدهای صنعتی و تولیدی رایگان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: در مرحله نخست این طرح به روز رسانی اطلاعات اولیه، علل و عوامل غیرفعال شدن آنها توسط تیم‌های پایشگر و عارضه یاب بررسی و راهکارهای فعالیت مجدد آنها مورد بررسی قرار گرفت و در ادامه واحدهای علاقمند به فعال سازی برای عارضه یابی عمیق تر و تعیین پروژه‌های بهبود به مشاوران عارضه یابی وکلینک کسب وکار استان ارجاع و پروژه‌های بهبود با حمایت شرکت شهرک‌های صنعتی در واحدهای متقاضی فعال سازی مجدد اجرا  یا در مرحله پیاده سازی است.

او اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۵واحد تولید غیر فعال در استان به چرخه تولید بازگشتند که این روند همچنان با جدیت در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha