• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400090302076
  • خبرنگار : 71560

جوکار: حضور در اجلاس اکو فرصت مناسبی برای توسعه تجارت منطقه ای است

جوکار: حضور در اجلاس اکو فرصت مناسبی برای توسعه تجارت منطقه ای است

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور در اجلاس اکو فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی با کشور های منطقه و گسترش تجارت منطقه ای به شمار می رود.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهمیت حضور ایران در اجلاس اکو، بیان کرد: امروز پیمان های منطقه ای در دنیا بیش از پیمان های بین المللی ارزش اقتصادی و سیاسی پیدا کرده اند. کشورها با عضویت در درون این پیمان ها از فرصت ها و ظرفیت های کشور های عضو  بهره مند می شوند. حضور در این اجلاس ها منجر به تقویت اقتصاد منطقه ای و گسترش روابط اقتصادی بین کشورهای عضو در جهت صادرات و واردات کالاها خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: حضور در اجلاس اکو نیز نقش موثری در تقویت اقتصاد کشور و همچنین ازبعد سیاسی نیز نقش موثری در قدرت منطقه ای به دنبال دارد. در روابط سیاست خارجی باید از این پیمان ها منطقه ای استقبال شود. سفارتخانه های ما باید وجه اقتصادی خود را فعال کنند تا بتوانند ظرفیت های اقتصادی موجود در کشور را برای سایر کشور ها به خوبی تبیین کنند.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حضور در اجلاس اکو و سایر پیمان های منطقه ای حرکتی در راستای رسیدن به شکوفایی اقتصادی محسوب می شود. امروز ما ظرفیت های زیادی در داخل کشور داریم و در منطقه آسیا و غرب آسیا داریم که در قالب پیمان های منطقه ای و اجلاس ها می توان آن ها را شکوفا کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: حضور در اجلاس اکو نیز فرصت مناسبی برای توسعه روابط اقتصادی با کشور های منطقه و گسترش تجارت منطقه ای به شمار می رود. امید است دولت سیزدهم از این فرصت برای بازسازی روابط اقتصادی با کشورهای منطقه به خوبی استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۳ ۱۱:۰۳

فقط کافی است با همسایگان ایران در چهار طرف ایران معاهدات تجاری مستحکم و قوی برقرار کنیم تجارتی مستمر و پایدار و دو طرفه با مواضع سود برد-برد..............