• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400090302081
  • خبرنگار : 71516

شورشیان اتیوپی در نزدیکی آدیس آبابا/استقرار ارتش در پایتخت/آلمان هم به شهروندانش هشدار داد

شورشیان اتیوپی در نزدیکی آدیس آبابا/استقرار ارتش در پایتخت/آلمان هم به شهروندانش هشدار داد

همزمان با پیشروی نیروهای جبهه آزادسازی تیگرای به سمت آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی و سلطه این نیروها بر شهر "دبری سینا" در شمال شرق آدیس آبابا، تصاویری از استقرار گسترده نیروهای ارتش اتیوپی و خودروهای نظامی در پایتخت برای مقابله با حملات احتمالی تیگرای منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، برخی منابع اعلام کردند، نیروهای جبهه آزادی تیگرای در اتیوپی کنترل شهر استراتژیک "دبری سینا" در شمال شرق آدیس آبابا(در 130 کیلومتری پایتخت) را در دست گرفتند. این نیروها پیش از این کنترل شهر "شیفا-روبیت" را در دست گرفته بودند.

به دنبال تشدید درگیری‌ها میان نیروهای فدرال اتیوپی و نیروهای جبهه آزادی تیگرای، دولت آلمان هم پس از فرانسه و آمریکا از اتباعش خواست اتیوپی را ترک کنند.

آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی دوشنبه اعلام کرده بود که برای رهبری جنگ علیه نیروهای جبهه آزادی تیگرای بعد از نزدیک شدنشان به پایتخت اتیوپی به میدان جنگ می‌رود.

این درگیری‌ها از یک سال پیش آغاز شده است و اخیرا دامنه آن به مناطق نزدیک آدیس آبابا کشیده شده است.

همچنین کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از استقرار نیروهای ارتش اتیوپی و خودروهای نظامی در پایتخت برای مقابله با حملات احتمالی نیروهای تیگرای منتشر کردند. به دنبال استقرار این نیروها خیابان‌های آدیس آبابا از رهگذران خالی شده است.

فعالان جبهه آزادی تیگرای اعلام کردند که نیروهای پلیس اتیوپی به خاطر ترس از حمله این نیروها پایتخت را ترک کرده‌اند.

در این راستا دینا مفتی، سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی اعلام کرد، آبی احمد از تمام سیاه پوستان خواسته در کنار اتیوپی باشند و علیه جبهه آزادسازی تیگرای بجنگند.

آبی احمد تأکید کرد که هدف از جنگ علیه دولت وی محروم کردن سیاه پوستان از آزادی و پیروزی است.

همچنین جفری فلتمن، فرستاده آمریکا به شاخ آفریقا اعلام کرد، درگیری‌ها و حملات نظامی پیشرفت در نشاندن طرف‌های درگیر اتیوپی بر سر میز مذاکره را به خطر می‌اندازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha