• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400090302101
  • منبع : نمایندگی قزوین

یک عضو شورای شهر مطرح کرد

لزوم ایجاد کارگروه تخصصی فنی برای بازار قزوین

لزوم ایجاد کارگروه تخصصی فنی برای بازار قزوین

ایسنا/قزوین رئیس کمیسیون تلفیق خدمات شهری شورای شهر قزوین گفت: بازار، اصالت و قلب تپنده تجاری شهر است با توجه به اینکه بازار بخش مهمی از میراث فرهنگی و تاریخی است باید در جهت حفظ آن تلاش کنیم، در حال حاضر اگر برخی از نقاط بازار دچار حادثه شود نمی‌توانیم به‌سرعت به آن رسیدگی کنیم درنتیجه از اعضای شورا تقاضا دارم در جهت تعیین تکلیف وضعیت بازار گام بردارند.

علی فرمانی در صحن علنی شورای شهر قزوین که شب گذشته دوم آذر برگزار شد، با اشاره به آتش‌سوزی اخیر بازار قزوین، تصریح کرد: در آتش‌سوزی بخشی از بازار قزوین که اخیراً اتفاق افتاد آتش‌نشانی با مشکلاتی روبه‌رو بود و همین امر باعث شد که میزان آسیب و خسارت افزایش پیدا کند چراکه ماشین‌های آتش‌نشانی به‌سختی توانستند وارد بازار شوند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود کارگروه تخصصی فنی برای بازار ایجاد شود، بازار قلب تپنده تجاری شهر است و با توجه به اینکه بازار بخش مهمی از میراث فرهنگی و تاریخی است باید در جهت حفظ آن تلاش کنیم، در حال حاضر اگر برخی از نقاط بازار دچار حادثه شود نمی‌توانیم به‌سرعت به آن رسیدگی کنیم درنتیجه از اعضای شورا تقاضا دارم در جهت تعیین و تکلیف وضعیت بازار قدم بردارند.

رئیس کمیسیون تلفیق خدمات شهری قزوین اظهار کرد: در این حوزه تعارض منافع وجود دارد و هر سازمان به دنبال منافع خود است، بخشی از کسبه نیز منافع خود را در نظر می‌گیرند، برای رفع این مشکل نیازمند عزم جدی هستیم و باید کمیته تخصصی و فنی ایجاد شود.

وی بیان کرد: ماشین آتش‌نشانی اگر خارج از بازار باشد نمی‌تواند از طاقی بازار عبور کند، با توجه به این‌که حداقل زمان لازم برای حضور در محل بین سه تا پنج دقیقه است، تأکید می‌کنم که تشکیل این کارگروه با جدیت پیگیری شود تا شاهد اتفاقات خوب باشیم.

شهردار طرح ایمنی بازار را ارائه دهد

فرج‌الله فصیحی، رئیس شورای شهر قزوین نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در شورای چهارم به‌منظور ارتقاء وضعیت ایمنی بازار در مقابل آتش‌سوزی، آب‌رسانی از خیابان سعدی به بازار و انجام لوله‌کشی مطرح شد که میراث فرهنگی اجازه این کار را نداد، درواقع در خصوص اجرای طرح لوله‌کشی از سطح که آب موردنیاز بازار را در صورت آتش‌سوزی تأمین کند با میراث فرهنگی تفاهم نداشتیم.

وی افزود: شهردار باید این امر را در دستور کار قرار دهد که شاهد حوادث بزرگ در بازار نباشیم، نیاز است که طرحی برای ایمنی بازار در قالب تملک یا آب‌رسانی توسط شهردار تهیه و به شورا ارائه شود.

محسن حق‌شناس نایب‌رئیس شورای شهر قزوین نیز در ادامه جلسه بیان کرد: شورای پنجم نیز جلسات مختلفی در این حوزه برگزار کرد، تأسیس ایستگاه آتش‌نشانی در ورودی بازار چندین بار مطرح‌شده است اما نتیجه‌ای نگرفتیم، قبل از واقعه باید علاج واقعه کنیم، شهرداری، کسبه و سازمان میادین باید کمک کنند تا طرحی برای بازار داشته باشیم که اگر آتش‌سوزی رخ داد بتوانند مقابله کنند.

حسین صلح‌جو دیگر عضو شورای شهر قزوین نیز در این خصوص بیان کرد: سازمان آتش‌نشانی فضایی برای تملک محلی در نزدیکی بازار جهت تأسیس ایستگاه آتش‌نشانی پیشنهاد کرده و 2 دستگاه ماشین آتش‌نشانی که قابلیت تردد در بازار را داشته باشند و ایجاد مخزن کف در نظر گرفته است، با توجه به اینکه مبلغ مکان در نظر گرفته‌ شده زیاد نیست و فضا در حال حاضر متروکه است پیشنهاد می‌شود شهرداری فضا را خریداری کند.

وی بیان کرد: در شورای چهارم تعدادی شیر آتش‌نشانی در بازار جانمایی کردیم که پیشنهاد می‌شود این طرح نیز موردتوجه قرار بگیرد، اگر این طرح ادامه پیدا کند می‌توان خدمت‌رسانی را بهبود بخشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha