• چهارشنبه / ۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1400090302337
  • خبرنگار : 30057

۴ محصول سیکل اول طرح‌های شناختی رونمایی شد

۴ محصول سیکل اول طرح‌های شناختی رونمایی شد

طی مراسمی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از محصولات سیکل اول شتابدهی شتابدهنده شناختی COGNOTECH رونمایی شد.

به گزارش ایسنا مراسم رونمایی از محصولات سیکل اول شتابدهی شتابدهنده شناختی COGNOTECH با حمایت ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی امروز چهارشنبه سوم آذرماه در محل سالن اجتماعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار  شد.

در این مراسم از ۴ محصول شتابدهنده COGNOTECH شامل "اپلیکیشن شناختی تقویت حافظه سالمندان به نام  چلچلی"، "اپلیکیشن جامع شناختی اوتیسم "نوروکید"، "بازی موبایلی افلاک" و "پلتفرم جامع شناختی سیناپس" رونمایی شد. 

در ادامه این مراسم اختتامیه‌ دوره‌ پیش شتابدهی چالش" توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی ویژه کودکان با اختلالات عصب رشدی " که توسط شتاب دهنده شناختی COGNOTECH با حمایت ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شده بود، برگزار شد.

 در این مراسم داورانی نیز از دانشگاه علوم پزشکی ایران، پژوهشکده علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی، صندوق نوآوری و شکوفایی، شرکت پیشگامان امین سرمایه پاسارگاد (شناسا)، صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران و سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور حضور داشتند.

در جریان این رویداد ۱۶ تیم در زمینه‌ تولید، توسعه و بومی سازی بازی‌های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی، اپلیکیشن و سایت‌هایe – learning و m – learning؛ فناوری و ابزارها و بسته‌های ارتقا و توانبخشی شناختی به مرحله‌ پیش شتابدهی راه یافتند که خدمات منتورینگ در زمینه های علوم شناختی و کسب و کار  و فنی و همچنین کارگاه‌های انتقال تجربه در حوزه های کاربردی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصین این حوزه‌ها به تیم‌ها ارائه شد.

در مراسم اختتامیه تیم‌ها به صورت حضوری و آنلاین به ارائه‌ طرح‌های خود پرداختند و در پایان پنج تیم برتر برگزیده شدند.

تیم‌های برتر از حمایت‌های نقدی و غیر نقدی ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی و شتابدهنده شناختی COGNOTECH بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha