• پنجشنبه / ۴ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400090402970
  • خبرنگار : 71475

شورای امنیت به تحریم کارشکنان در انتخابات لیبی تهدید کرد

شورای امنیت به تحریم کارشکنان در انتخابات لیبی تهدید کرد

شورای امنیت ضمن درخواست از همه طرف‌های لیبیایی برای پایبندی به پذیرش نتایج انتخابات آتی در این کشور و احترام به مخالفان سیاسی قبل، در حین و بعد از انتخابات، نسبت به احتمال تحریم‌ کارشکنان در فرایند انتخابات تهدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه العربیه، شورای امنیت در بیانیه‌ای که نمایندگی فرانسه در سازمان ملل متحد منتشر کرد، گفت، هر فرد یا نهادی که صلح، ثبات یا امنیت لیبی را تهدید کند و یا مانع تکمیل موفقیت آمیز انتقال سیاسی لیبی شود، از جمله با کارشکنی در برگزاری انتخابات ممکن است با تحریم مواجه شود.

در این بیانیه همچنین آمده است که شورای امنیت بر "اهمیت انتقال مسالمت آمیز قدرت در لیبی پس از انتخابات" تاکید می‌کند.

شورا همچنین بر حمایت خود از انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری که قرار است در ۲۴ دسامبر در لیبی برگزار شود و نیز حمایت قاطع خود از نقش مهم کمیساریای انتخابات لیبی در برگزاری انتخابات تاکید و از آمادگی‌های فنی صورت گرفته قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است که شورا همچنین بر اهمیت اجرای یک فرآیند انتخاباتی فراگیر که به طور گسترده مورد پذیرش طرف‌های لیبیایی است، تاکید و هرگونه تلاش برای نابودی این روند را محکوم می‌کند.

شورای امنیت در بیانیه‌ای به فهرست افراد یا نهادهایی اشاره کرد که امنیت و ثبات لیبی را تهدید و مانع تکمیل انتقال سیاسی آن می‌شوند.

 پیشتر کمیسیون انتخابات لیبی اعلام کرده بود، سیف الاسلام قذافی، فرزند معمر قذافی، رهبر برکنار شده لیبی واجد شرایط نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نیست.

همزمان، مشاور وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد، مداخله در انتخابات لیبی یا بکارگیری خشونت ممکن است منجر به اعمال تحریم‌هایی از سوی شورای امنیت شود.

جفری دلورنتس اظهار داشت، تهدید به تحریم انتخابات موجب تقویت صلح نمی‌شود و شورای امنیت باید کارشکنان در آن را مجازات کند.

وی از همه کشورها خواست تا به قطعنامه های شورای امنیت پایبند باشند و نیروهای خارجی و مزدوران را از این کشور خارج کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha