• جمعه / ۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090503409
  • منبع : نمایندگی زنجان

شیخ نعیم قاسم عنوان کرد

شهید بدرالدین؛ ردپای بی‌نظیر میدان جهاد در منطقه

شهید بدرالدین؛ ردپای بی‌نظیر میدان جهاد در منطقه

ایسنا/زنجان جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهید مصطفی بدرالدین ردپای بی‌نظیر خود را در میدان جهاد و منطقه برجای گذاشت و مردی حکیم، توانا، صبور و مجاهد بود.

شیخ نعیم قاسم شامگاه دیشب (۴ آذرماه) در پیام تصویری به اولین همایش بین‌المللی شهید سیدمصطفی بدرالدین، فرمانده شاخه نظامی حزب‌الله لبنان که با همکاری جبهه جهانی شباب‌المقاومة و هیئت ثارالله زنجان برگزار شد، اظهار کرد: امروز برای آشنایی بیشتر با شخصیت ذوالفقار حزب‌الله لبنان گرد آمده‌ایم. این شهید بزرگوار ردپای بی‌نظیر خود را در میدان جهاد و منطقه برجای گذاشت و مردی حکیم، توانا، صبور و مجاهد بود.

وی با اشاره به اینکه شهید سیدمصطفی بدرالدین در سن ۵۵ سالگی و در اردیبهشت ۱۳۹۵ به شهادت رسید، ابراز کرد: این شهید بزرگوار، حضور بسیار طولانی در مسیر اسلام و انقلاب اسلامی ایران داشت. شهید بدرالدین در زمان پیروزی انقلاب اسلامی ۱۸ ساله بود اما نقش پررنگ و حضور فعالی در مقدمه راهپیمایی‌های لبنان داشت که جهت حمایت از انقلاب اسلامی ایران انجام می‌شد.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان در مورد مجاهدت‌های شهید بدرالدین، بیان کرد: وی از سال ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۹ به مدت ۷ سال در کویت، زندانی بود و همه در زندان از بی‌باکی، شجاعت، مقاومت و پایداری و اقتدار او هراس داشتند. شهید بدرالدین از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۷۸ به عنوان فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان منصوب و موفق به انجام تغییرات به‌ویژه مدیریت کار نظامی شد و مهارت‌های زیادی در این زمینه داشت.

وی یادآور شد: در سال ۱۳۷۵ شهید بدرالدین در داخل یک ساختمانی قرار داشت و در یک عملیات به صورت مستقیم مورد هدف اسرائیل قرار گرفت اما اراده خداوند اینطور بود که وی در آن زمان به شهادت نرسد و عمرش طولانی شود تا در راه مقاومت، خدمت کند.

شیخ نعیم قاسم، شهید بدرالدین را فرمانده‌ای میدانی و الگوی کار شجاعانه در عملیات‌های دانست و گفت: وی تا زمان شهادتش، نقش مهمی در عملیات‌های مختلف داشت و اتفاقات سوریه را نیز از نزدیک دنبال می‌کرد و از هیچ کمکی در این راه، دریغ نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار در وضعیت اسفناک سوریه و با وجود تمام بحران‌ها قدرت امنیتی و مدیریتی خیلی بالایی داشت و مصداق قول خداوند در قرآن کریم است که می‌فرماید اگر مقاومت کنید، خداوند نیز شما را یاری می‌کند.

جانشین دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهید بدرالدین به همراه شهید حاج قاسم سلیمانی در همه مراحل جنگ سوریه و حتی پیش از آن، حضور فعال داشت که شاخصه‌ای بر مقام و نقش شهید بدرالدین و جایگاه استراتژیکی وی است. او همرزم شهید عماد مغنیه بود و ما در اغلب فعالیت‌ها شاهد همراهی این دو بزرگوار بودیم.

وی با بیان اینکه شهید بدرالدین، تحت فرماندهی سیدحسن نصرالله بود، ابراز کرد: از یک شخصیت بی‌نظیر صحبت می‌کنیم که رهرو راه امام خمینی (ره) بود و زیر پرچم رهبر انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای و همچنین به شکل گسترده با سپاه، همکاری می‌کرد. می‌توان گفت شهید بدرالدین، فرمانده جهادی عظیم است که آثار ارزشمندی در زندگی خود و ما بر جا گذاشت.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه نکته بعدی در شخصیت شهید بدرالدین، بهره‌مندی از خِرد استراتژیک و سیاسی است، افزود: آن شهید، تحصیلات خود را در رشته علوم سیاسی و مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و تسلط کامل به زبان انگلیسی داشت و معتقد بود که فراگیری زبان دشمنان بسیار مهم است.

دختر شهید سیدمصطفی بدرالدین نیز در ادامه این همایش، اظهار کرد: سلام بر امام خمینی(ره)، مردی که انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد و رویای انبیای الهی را محقق ساخت. سلام بر سید علی خامنه‌ای مقام معظم رهبری، سیدحسن نصرالله و همه شهدای محور مقاومت و همچنین سیدالشهدای جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و فرمانده جهادی شهید بدرالدین و تشکر از جبهه شباب‌المقاومة و هیئت ثارالله و همه دست‌اندرکاران که با تلاش خود این همایش شکوهمند را برگزار کردند.

زهرا بدرالدین ضمن ادای احترام به رهبر و ملت ایران به خاطر جانفشانی و حمایت‌هایی که در راه یاری مستضعفان و مسئله فلسطین داشتند، با اشاره به آیه ۲۳ سوره احزاب، گفت: هنگامی که انسان شهید می‌شود، حیات را به دیگران می‌بخشد، اندازه حجم خودش غایب می‌شود اما به اندازه یک ملت، حضور پیدا می‌کند و این‌ها شهدا هستند که ارزشمندترین دارایی خود که روح و جان بود را تقدیم کردند تا به ما زندگی شرافتمندانه‌ای هدیه کنند و به چیزی عظیم‌تر که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است، دست یافتند.

وی ابراز کرد: پدرم نیز چنین ویژگی‌هایی داشت. او سربازی در خط ولایت بود و فرمانده‌ای که هرگز از لبنان تا سوریه، یمن، فلسطین و عراق پرچم از دستش نیفتاد. پاک‌کننده آمریکا و مفقودکننده اسرائیل و نابودکننده تکفیری‌ها تا نزدیک حرم مطهر حضرت زینب(س) بود که در پیشگاهش قسم خورد که حضرت زینب دوباره اسیر نخواهد شد و دستانشان هرگز به ساحت عقیله بنی‌هاشم نخواهد رسید.

این فرزند شهید افزود: سیدحسن نصرالله در وصف پدرم چنین فرمود: فرمانده آزادسازی زمین بود، پس از گرفتن اسرا به شکل آبرومندانه با آن‌ها رفتار می‌کرد، فرمانده منحل کردن شبکه‌های مزدور و تکفیری‌ها بود و فرمانده دفاع از جبهه مقاومت بود و هیچگاه پرچم شکست را نپذیرفت.

دختر شهید بدرالدین گفت: با پدرم عهد می‌بندم که این راه را ادامه می‌دهیم که پرچم را به دست حضرت مهدی(عج) برسانیم و در قدس شریف، نماز خواهیم خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha