• جمعه / ۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400090503435
  • خبرنگار : 71592

دیدار هادی العامری با نماینده سازمان ملل در عراق

دیدار هادی العامری با نماینده سازمان ملل در عراق

رهبر ائتلاف الفتح عراق یک روز پس از انتقاد تند از نماینده سازمان ملل در بغداد با وی دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شفق نیوز، جنین پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق در توییتی نوشت: در دیدارم با هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح ابراز امیدواری کردیم که کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق و هیئت قضایی انتخابات به صورت مستقل همه شکایت های مربوط به انتخابات پارلمانی را بررسی کنند.

وی همه طرف ها را به پیدا کردن راه حل های سیاسی و تشکیل دولتی فراگیر و پاسخگوی مطالبات ملت عراق ترغیب کرد.

العامری هم در این دیدار گفت، اولویت او و ائتلافش ثبات امنیتی و سیاسی عراق است و با هر چیزی که ثبات کشور را برهم بزند، مخالف است. مخالفت ائتلاف با نتایج انتخابات به خاطر این باور است که این نتایج فاجعه بار بوده و امنیت و ثبات را برهم می‌زند و مهمترین رکن روند دموکراتیک یعنی صندوقهای رأی را نابود می‌کند.

وی افزود، مخالفت ائتلاف با نتایج انتخابات پارلمانی به دلیل گرایشش بر روند دموکراتیک و انتقال مسالمت آمیز قدرت از طریق صندوق‌های رای است.

العامری از جانبداری پلاسخارت از کمیساریای عالی انتخابات با وجود مدیریت بد انتخابات و تخلفات مکرر از سوی این نهاد انتقاد کرد و گفت: از شما نمی‌خواهیم از کمیساریا علنا انتقاد کنید اما هیچ دلیلی برای این تمجید بی توجیه هم وجود ندارد.

وی همچنین از تمجید پلاسخارت از بخش فنی با وجود اشکالات الکترونیکی انتقاد کرد و گفت: آیا شکایت به طرق قانونی و قضایی، همانطور که در گزارش غیر واقعی شما در شورای امنیت آمده است، تهدید کمیساریا است. شما متاسفانه به عنوان نماینده سازمان ملل در کمک به عراق برای حل مشکلات خود عمل نکردید بلکه بعنوان نماینده کمیساریا رفتار کردید و ما این اقدام را به کل رد می‌کنیم. بابت اظهارات نامناسب شما که صحنه انتخابات را پیچیده کرده و راه حل سیاسی را از بین برد، متاسفیم.

این دیدار یک روز پس از انتقاد تند العامری از گزارش پلاسخارت در شورای امنیت صورت گرفت. پلاسخارت به شورای امنیت گفته بود هیچ سندی مبنی بر تقلب در انتخابات پارلمانی عراق وجود ندارد.

در انتخابات پارلمانی عراق که دهم اکتبر برگزار شد، فراکسیون صدر به رهبری مقتدی صدر با کسب ۷۳ کرسی از مجموع ۳۲۹ کرسی مجلس، بالاترین تعداد کرسی را به دست آورده و در صدر قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha