• جمعه / ۵ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400090503462
  • خبرنگار : 71516

نام نویسی ۲۲۴۱ نامزد در انتخابات پارلمانی لیبی/هشدار ترکیه درباره اقدامات یکجانبه در انتخابات

نام نویسی ۲۲۴۱ نامزد در انتخابات پارلمانی لیبی/هشدار ترکیه درباره اقدامات یکجانبه در انتخابات

شورای امنیت ملی ترکیه بر لزوم ممانعت از اقدامات یکجانبه در لیبی برای برگزاری انتخاباتی قانونی و در فضایی آرام تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، کمیسیون انتخابات لیبی اعلام کرد که مجموع نامزدهای انتخابات پارلمانی به ۲۲۴۱ نامزد درسرتاسر کشور رسیده است.

چهارشنبه این کمیسیون اعلام کرد که مجموع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به ۷۳ نامزد رسیده است.

پیش از این هم اعلام شد که بیش از ۹۰۰ تن در انتخابات ریاست جمهوری لیبی نامزد شدند که از جمله مهم ترین نامزدها خلیفه حفتر، فرمانده ارتش"ملی " لیبی، سیف الاسلام قذافی، پسر دیکتاتور مخلوع لیبی و عقیله صالح، رئیس پارلمان طبرق(شرق لیبی)  هستند.

از سوی دیگر شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه‌ای بعد از نشستی به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا اعلام کرد: باید از اقدامات یکجانبه در لیبی برای برگزاری انتخاباتی قانونی و در فضایی آرام خودداری شود. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم در مقابل طرف‌هایی که از مرحله کنونی برای رسیدن به منافع ویژه خود سوءاستفاده می‌کنند، بایستند.

در بیانیه این شورا بر حمایت قدرتمند ترکیه از مبارزه عراق برای پاکسازی اراضی خود از تروریسم تأکید شده است.

این شورا در بیانیه خود آورده است: طرف‌های فعال در منطقه بالکان باید با مسئولیت پذیری برخورد کنند و از تلاش‌هایی که احتمالا ثبات را برهم می‌زند، امتناع کنند.

شورای امنیت ملی ترکیه همچنین تأکید کرد: پافشاری یونان بر عدم وفاداری به روابط حسن همجواری تأثیر منفی بر ثبات و صلح در منطقه دارد.

این شورا اعلام کرد: ما حل اختلافات میان همسایگانمان در شمال با روش‌های مسالمت آمیز و در چارچوب قوانین بین المللی و احترام به تمامیت ارضی کشورها را تأیید می‌کنیم. مهم است که ارمنستان از دست صلحی که به سویش دراز شده به عنوان فرصتی برای همکاری و پایبندی کامل به آتش‌بس با آذربایجان استفاده کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha