• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400090603883
  • خبرنگار : 30054

ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

در حال حاضر که خرید آب تصفیه کن از ملزومات هر خانه ای تبدیل شده است، شناخت بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی به خریدی بهتر و با آرامش خاطر بیشتر کمک فراوانی میکند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام پاکاب گستر، دستگاه تصفیه آب ویژگی های فراوانی دارد و از اجزای مختلفی تشکیل شده است. هر یک از این اجزاء می‌تواند تعیین کننده کیفیت یک دستگاه آب تصفیه کن باشد. برای مثال پمپ و مخزن دستگاه که از مهم ترین اجزای آن هستند، دارای کیفیت‌های مختلفی می‌باشند. هر چه کیفیت این دو قطعه بهتر باشد، کارایی کلی دستگاه تصفیه نیز بیشتر خواهد بود.

در ادامه به بررسی چند مورد از ویژگی‌هایی می‌پردازیم که می‌تواند مشخصات بهترین دستگاه تصفیه آب را مشخص کند.

1. برند دستگاه تصفیه آب خانگی

برند دستگاه تصفیه آب شاید نتواند به تنهایی نماینده خوبی برای تعیین کیفیت دستگاه تصفیه آب باشد، اما می‌تواند یک پارامتر مناسب در تعیین اعتبار آب تصفیه کن باشد. بدین معنا که معمولا دستگاه‌هایی که دارای برند معتبری هستند، کیفیت مناسب تری را دارند.

البته برند معتبر همانطور که اشاره شد نمی‌تواند فاکتور مناسبی برای قضاوت یک دستگاه تصفیه آب باشد. به دلیل اینکه امروزه بسیاری از فروشندگان برندهای جعلی و متفرقه را با برچسب برندهای معروف به فروش می‌رسانند.

مارک‌های برتر دستگاه تصفیه آب خانگی شامل سی سی کا، هیوندای، لایف واتر، سافت واتر، فلاکستک و آکواجوی هستند.

2. تاییدیه‌های جهانی تصفیه آب

استانداردهای مختلفی برای تعیین کیفیت دستگاه تصفیه آب وجود دارد. یکی از معتبر ترین آنها استاندارد NSF است. در طی فرایند اخذ استاندارد NSF محصولات تصفیه آب در طی پروسه‌های مختلف تحت آزمایشات سختی قرار می‌گیرند. در صورتی که دستگاه تصفیه آب دارای گواهینامه NSF باشد، می‌توان از کیفیت آن به طور قطعی اطمینان داشت.

3. سیستم فیلتراسیون آب

دستگاه‌های تصفیه کننده با روشهای متنوعی به تصفیه آب می‌پردازند. برای مثال در مقیاس صنعتی بیشتر از سیستم نانوفیلتراسیون استفاده می‌شود. یا در برخی از دستگاه ها از اولترافیلتراسیون UF بهره میگیرند. اما طی آزمایشات متعددی ثابت شده است که سیستم اسمز معکوس بهترین روش برای تصفیه آب‌های آلوده است.

به این دلیل که اسمز معکوس می‌تواند ذرات آب را تا اندازه 0.0001 میکرون تصفیه کند. مهم ترین بخش سیستم‌های تصفیه آب فیلتر ممبران آنهاست. ممبران معمولا در مرحله 4 دستگاه نصب شده و وظیفه اصلی فیلتر کردن آب بر عهده آن است.

4. تعداد مراحل فیلتراسیون دستگاه

آب تصفیه کن‌های اسمز معکوس معمولا از 6 فیلتر استفاده میکنند. این 6 فیلتر عبارتند از:

فیلتر الیافی pp، فیلتر کربن اکتیو پودری، فیلتر کربن بلاک، فیلتر ممبران اسمز معکوس، فیلتر پست کربن خطی، فیلتر مینرال.

هر یک از این فیلترها وظیفه از بین بردن بخشی از آلاینده‌ها را دارند. برای مثال فیلتر مرحله اول به حذف مواد درشت میپردازد، فیلتر مراحل 2 و 3 به حذف کلر و مواد شیمیایی درون آب خواهند پرداخت. ممبران اصلی ترین بخش تصفیه آب است که اکثر آلاینده‌ها را از آب حذف می‌کند. مرحله 5 پست کربن به حذف بو و طعم ناخوشایند میپردازد. و فیلتر مرحله آخر که مینرال نام دارد وظیفه افزودن مواد معدنی مورد نیاز برای بدن را بر عهده دارد.

علاوه بر این فیلتر ها، فیلترهای محافظ ممبران، قلیایی و فیلتر UV نیز ممکن است به فراخور شرایط آب لوله کشی به دستگاه اضافه شوند.

هر چه کیفیت فیلتر ها و تعداد مراحل آنها بیشتر باشد، به همان نسبت دستگاه تصفیه آب بهتر می‌شود و قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد.

ویژگی های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین دستگاه‌های تصفیه آب خانگی

دستگاه‌های تصفیه آب متعددی در بازار ایران وجود دارند. در این مطلب به معرفی برخی از بهترین آنها خواهیم پرداخت.

دستگاه تصفیه آب هیوندای: دستگاه تصفیه آب هیوندای H700 در حال حاضر یکی از پرطرفدار ترین دستگاه‌های ایران است. این دستگاه با برند هیوندای تحت لایسنس شرکت هیوندای کره جنوبی تولید شده است. تمام ویژگی‌های یک دستگاه تصفیه آب خوب در هیوندای وجود دارد. هیوندای دارای تاییدیه NSF می‌باشد و 7 مرحله فیلتراسیون(با فیلتر محافظ ممبران) دارد. شرکت پاکاب گستر بزرگترین عرضه کننده دستگاه‌های هیوندای در ایران است. برای اطلاع از قیمت به روز دستگاه می‌توانید روی لینک دستگاه کلیک کنید.

دستگاه تصفیه آب سی سی کا: سی سی کا همواره یکی از معتبر ترین برندها در حوزه تصفیه آب بوده است. دستگاه تصفیه آب 6 مرحله سی سی کا در پاکاب گستر علاوه بر کیفیت بسیار مناسبی که دارد، دارای قیمت فوق العاده ارزان نسبت به دیگر دستگاه‌ها است.

دستگاه تصفیه آب لایف واتر: لایف واتر برند ایرانی است که در سال‌های اخیر با رشد چشم گیری مواجه شده است. لایف واتر دستگاه‌های تصفیه آب متنوع و بسیار با کیفیتی دارد که می‌تواند شما را به هر سلیقه ای راضی کند. دستگاه تصفیه آب نوبل پلاس لایف واتر از با کیفیت ترین دستگاه‌های تولید شده در ایران است که تماما از قطعات تایوانی در مونتاژ آن استفاده شده است.

دستگاه تصفیه آب سافت واتر: سافت واتر نیز از قدیمی ترین مارک‌های تصفیه آب است. دستگاه‌های سافت واتر 6 مرحله، 8 مرحله و 9 مرحله تولید ایران، دارای کیفیت و قیمت بسیار مناسبی هستند. برای خرید انواع آب تصفیه کن خانگی و قطعات و محصولات تصفیه آب، میتوانید به سایت دیجی پاکاب مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha