• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400090603951
  • خبرنگار : 50453

فعالیت کارگاه‌های بازیافت پلاستیک جاده مریانج تهدیدی برای آب‌های زیرزمینی

فعالیت کارگاه‌های بازیافت پلاستیک جاده مریانج تهدیدی برای آب‌های زیرزمینی

ایسنا/همدان کارشناس مسئول برنامه بهداشت و آب و فاضلاب معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از جایگاه نامناسب کارگاه‌های بازیافت پلاستیک در منطقه انصارالامام و جاده مریانج اظهار نگرانی کرد و گفت: وجود این کارگاه‌ها در این محل در آینده بر روی آب‌های زیر زمینی منطقه تاثیر منفی داشته و آثار خطرآفرینی به دنبال دارد.

مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۹۰ واحد کارگاه بازیافت پلاستیک در این منطقه شناسایی شده که برخی از آنها آلایندگی محیط به همراه داشته و برای مزارع کشاورزی، آب‌های زیر زمینی منطقه و مردمی که در نزدیکی این منطقه زندگی می‌کنند، مشکلات بهداشتی ایجاد کرده است.

وی افزود: این کارگاه‌ها باید در نزدیکی محل دفن زباله  قرار گیرند و این در حالیست که در حال حاضر در منطقه حریم شهر و در نزدیکی مزارع کشاورزی قرار گرفته که جای مناسبی برای فعالیت نبوده چرا که علاوه بر مشکلات بهداشتی جلوه نامناسبی ایجاد کرده است.

خدابخشی خاطرنشان کرد: تامین آب شرب مردم انصار الامام از طریق چاه‌های نزدیک به این منطقه انجام می‌شود که بسیار خطرناک بوده و امیدواریم هر چه سریع‌تر این کارگاه‌ها به جایگاه مناسب  انتقال یابند.

وی با بیان اینکه آب شرب منطقه انصارالامام دارای آلودگی است، اما علت آلودگی ناشی از فعالیت کارگاه‌ها محرز نشده است، تصریح کرد: آب شرب مردم این منطقه از چاه‌ها تامین می‌شود که ممکن است آلودگی آن ناشی از کودهای استفاده شده در زمین‌های کشاورزی باشد، بنابراین در این زمینه در حال بررسی هستیم.

خدابخشی به وجود خطر نیترات در آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: در صورتیکه آب شرب نیترات داشته باشد سلامت جوامع انسانی تهدید می‌شود، بنابراین در صورتیکه فعالیت کارگاه‌های بازیافت پلاستیک از منطقه انصارالامام جمع آوری شود آلایندگی هوا از این منطقه حذف می‌شود همچنین بوی نامطبوع حاصل از فعالیت آنها که برای اهالی منطقه بسیار آزار دهنده است، جمع آوری می‌شود.

این کارشناس بهداشت تصریح کرد: در این منطقه پلاستیک و ضایعات مختلف شهرستان‌ها جمع آوری می‌شود که چهره بسیار نامناسبی برای این منطقه ایجاد کرده است همچنین بیش از ۳۹۰ کارگاه در این منطقه فعال هستند که برخی از آنها آلودگی بسیار زیادی ایجاد می‌کنند و اگر این روند ادامه یابد در آینده بر آب‌های زیر زمینی آثار مخربی بر جای می‌گذارد.

وی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده توسط ارگان‌های مربوط شاهد تغییر جایگاه فعالیت این کارگاه‌ها باشیم.

خدابخشی به فعالیت یکی از مرغداری‌های قدیمی در این منطقه اشاره کرد و گفت: این مرغداری جزو مرغداری‌های برتر استان و مرغداری مطرح در کشور محسوب می‌شود که فعالیت این کارگاه‌ها برای این مرغداری مشکلاتی را ایجاد کرده و به علت آلودگی این محیط شاهد حضو حشرات، جوندگان و سایر مصادیق در این منطقه هستیم که امیدواریم جایگاه فعالیت این کارگاه‌ها به منطقه مناسبی تغییر یابد.

وی با بیان اینکه در نزدیکی این منطقه زمین‌های کشاورزی بسیار مناسبی برای کشت وجود دارد، خاطرنشان کرد: فعالیت این کارگاه‌ها در این منطقه، زمین‌های اطراف را تحت تاثیر قرار داده و در مسیر این جاده مناظر بسیار نامناسبی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال حذف این کارگاه‌ها باشیم منطقی نیست و اقتصاد بسیاری  از افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرد، گفت: باید فعالیت آن‌ها به جایگاه مناسبی انتقال یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha