• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400090603952
  • خبرنگار : 71415

زلنسکی سران سابق اوکراین را مسوول از دست دادن دونباس و کریمه دانست

زلنسکی سران سابق اوکراین را مسوول از دست دادن دونباس و کریمه دانست

رئیس‌جمهوری اوکراین در اظهاراتی، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری قبلی این کشور را مسئول از دست دادن "دونباس" و همچنین الکساندر تورچینوف، نخست‌وزیر موقت اوکراین در سال ۲۰۱۴ را هم مسئول از دست رفتن "کریمه" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در یک کنفرانس خبری گفت: تورچینوف یکی از کسانی است که مقصر از دست رفتن کریمه است. و پوروشنکو هم یکی از مسئولان از دست رفتن دونباس است. این خود گویای همه چیز است. این نظر من است و مطمئن هستم که اکثریت اوکراینی‌ها هم چنین نظری دارند.

این در حالی است که در این کنفرانس مطبوعاتی یک خبرنگار یادآور شد که زلنسکی در طول مبارزات انتخاباتی خود از پوروشنکو به دلیل تداوم مالکیتش بر یک کارخانه شیرینی‌سازی در لیپتسک انتقاد کرد، در حالی که خود این رئیس جمهوری فعلی اوکراین یکی از بنیانگذاران استودیوی Kvartal ۹۵ است که محتوای ویدیویی آن در روسیه نمایش داده شد.

زلنسکی گفت که چنین مقایسه‌هایی "بی‌اساس" است.

او اظهار کرد: من با پوروشنکو که در زمان جنگ تجارت خود را انجام می‌داد متفاوت هستم. ثانیا، تشبیه فضای رسانه به شیرینی درست نیست. محصولات تولید شده در کارخانه متعلق به پوروشنکو در مناطقی از دونباس که خارج از کنترل کی‌یف بودند فروخته می‌شدند.

زلنسکی اظهار کرد شراکت تجاری اش با استودیوی Kvartal ۹۵ را کنار گذاشته است، در حالی که حق کپی رایت محتوای آن در دست یک کارگزار سوئدی است.

پس از وقایع فوریه ۲۰۱۴ در اوکراین، مقامات کریمه و سواستوپل تصمیم گرفتند در مورد موضوع اتحاد مجدد با روسیه همه‌پرسی برگزار کنند. طی آن سال بیش از ۸۰ درصد از واجدین شرایط در رأی گیری در ۱۶ مارس شرکت کردند و ۹۶.۷ درصد و ۹۵.۵ درصد به ترتیب در کریمه و سواستوپل به اتحاد مجدد با روسیه رای دادند.

در ۱۸ مارس، رئیس جمهور روسیه معاهده الحاق جمهوری کریمه و شهر سواستوپل به فدراسیون روسیه را امضا کرد. در ۲۱ مارس، این معاهده توسط مجلس فدرال تصویب شد. بر خلاف نتایج صریح همه‌پرسی، کی‌یف از به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از روسیه خودداری کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha