• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400090604027
  • خبرنگار : 71610

با درخواست برای احیای فعالیت پارلمان

النهضه: سعید در اداره تونس شکست خورده/درخواست اتحادیه مشاغل برای تحقیق از ترورهای سیاسی

النهضه: سعید در اداره تونس شکست خورده/درخواست اتحادیه مشاغل برای تحقیق از ترورهای سیاسی

جنبش النهضه تونس اعلام کرد که رئیس جمهوری تونس در مدیریت این کشور شکست خورده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، جنبش النهضه تونس در بیانیه‌ای نوشت: قیس سعید، رئیس‌جمهوری تونس علی‌رغم انحصار  تمامی اختیارات، ناتوانی خود در اداره امور کشور و ارائه راه‌حل برای شرایط موجود را ثابت کرده است.

النهضه همچنین نسبت به خطر فروپاشی تونس به دلیل انحراف قدرت و پیش بردن آن به سمت به تعطیلی و انزوا و مصادره اصل دموکراسی هشدار داد.

این جنبش در ادامه نسبت به خطر سیاست‌های قیس سعید برای صلح مدنی و روابط بین‌المللی تونس هشدار داد.

جنبش النهضه همچنین خواستار احترام به قانون اساسی به جای تعلیق آن، احیای نقش قانونگذاری پارلمان و تشکیل یک دولت مشروع با اولویت‌های اقتصادی و اجتماعی شد.

این جنبش در ادامه خواستار پیش رفتن به سمت انجام یک گفت‌وگوی ملی آرام درباره تعدادی از مسائل مهم، از جمله قانون انتخابات، دادگاه قانون اساسی و سازماندهی انتخابات سراسری زودهنگام شد.

در همین حال، اتحادیه مشاغل تونس؛ بزرگترین سندیکای شغلی این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار ماه پس از اعلام اقدامات استثنایی توسط سعید، امروز بازیگران مختلف، از جمله کسانی که به حمایت از سعید و کودتای او مشتاق‌تر بودند، اذعان می‌کنند که شرایط مردم بدتر شده است.

در این بیانیه آمده است: سعید چهار ماه عمداً شعارهای مبهمی را مطرح کرد و این درحالی بود که حتی یک پرونده جدی در زمینه فساد، تروریسم و ترورهای سیاسی را باز نکرده است و جرأت مجازات جنبش النهضه و متحدان سابق و آینده‌اش را به دلیل جنایات‌شان علیه کشور و مردم را نداشته است.

این اتحادیه در ادامه آورده است: او به جای این کار به بازی با اعصاب مردم می‌پردازد و درحال کار در اتاق‌های تاریک و مسیرهای موازی است تا تصورات خود در مورد سیستم سیاسی و انتخاباتی را تحمیل کند.

این حزب همچنین تاکید کرد: ابهام همچنان مشخصه حال و آینده کشور در سطوح مختلف است.

حزب کار تونس در ادامه از احزاب سیاسی و مدنی مختلف تونس خواست تا با ایجاد یک سیستم حکومتی جدید، ملی، مردمی و دموکراتیک، دیدگاه‌ها و تلاش‌هایشان را برای خارج کردن تونس و ملت آن از بن بست متحد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha