• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400090604393
  • خبرنگار : 50126

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان:

دیدار اعضای کنگره ۳۰۰۰ شهید ایلام با مقام معظم رهبری ۱۱ آذر پخش خواهد شد

دیدار اعضای کنگره ۳۰۰۰ شهید ایلام با مقام معظم  رهبری  ۱۱ آذر پخش خواهد شد

ایسنا/ایلام فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام از پخش مراسم دیدار اعضای کنگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام با مقام رهبری در ۱۱ آذر از سیمای ملی خبر داد.

سردار «جمال شاکرمی» در اجلاسیه شهدای دانشجو کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام در دانشگاه ایلام، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم، از جمله بسیج دانشجویی و مدیریت دانشگاه‌های استان، اظهار کرد: شهید علاوه بر بهره‌مندی از این نام که از نام‌های خداوند است، دارای حیات واقعی است و با برخورداری از حیات جاودانه در جهان هستی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان در واقع ایجاد فضای شهید و شهادت در سطح جامعه و آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان با فرهنگ ناب شهادت است، افزود: دانشجویان در تاریخ انقلاب اسلامی همواره قشری بیدار کننده و آگاهی بخش بوده اند و شهدا نیز با ایثار و شهادت خود و با آگاهی کامل در برابر دشمنان ایستادند و به مقام شهادت نائل شدند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج و تقارن آن با برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان، یادآور شد: وجود بسیج در کشور مایه افتخار و مباهات است و اگر چنانچه بسیج نبود، انقلاب در همان ابتدا با مشکلات زیادی مواجه می شد، بسیج امروز در همه عرصه نقش آفرین و در خدمت مردم است.

شاکرمی با اشاره به دیدار اعضای ستاد کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار با اشاره به شهدای میمک، واقعه بمباران زمین فوتبال چوار و دیگر وقایع دفاع مقدس در حوزه جغرافیای استان ایلام فرمودند: «ایلامیان همانند صخره میمک در جنگ هشت ساله جانانه در برابر دشمن بعثی مقاومت کردند و  در چنین مناطق جنگ زده و مقاوم شهیدانی همچون رضایی‌نژاد تربیت می‌شوند و برای کشور افتخار آفرینی می‌کنند

وی با بیان اینکه تابلو فرش نماد مقاومت و ایثار ۳ هزار شهید ایلام تقدیم رهبر معظم انقلاب شد و مورد رضایت ایشان قرار گرفت، گفت: سال‌ها تلاش کردیم که در کل کشور اطلاع رسانی شود که جنگ در ایلام آغاز شده و نخستین فرمانده ای که در ۲۰ شهریور ۵۹ به درجه رفیع شهادت نائل شده اهل ایلام بود و مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره شهدای ایلام به این مهم اشاره کردند.

شاکرمی با اشاره به اینکه مراسم دیدار اعضای کنگره ایلام با مقام رهبری یازدهم آذر از سیمای ملی بخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات انجام شده در کنگره سه هزار شهید ایلام که تاکنون انجام شد و ادامه دارد برای گرامیداشت و احترام به شهدای بزرگوار جنگ هشت ساله بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha