• شنبه / ۶ آذر ۱۴۰۰ / ۲۲:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400090604576
  • خبرنگار : 71145

طالبان: افغانستان به کمک ترکیه نیاز دارد

طالبان: افغانستان به کمک ترکیه نیاز دارد

معاون نخست‌وزیر دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار با جهاد ارگینای، سفیر ترکیه در کابل گفت که کشورش نیاز به کمک آنکارا دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولوی عبدالکبیر، معاون نخست‌وزیر دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار با جهاد ارگینای، سفیر ترکیه در کابل اظهار کرد که خواهان سرمایه‌گذاری بیشتر ترکیه در افغانستان هستند.

عبدالکبیر با بیان اینکه روابط دوستی میان ترکیه و افغانستان ریشه‌های دیرینه دارد، از فعالیت‌های آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» در افغانستان استقبال کرد.

وی افزود: زنان در افغانستان در حال حاضر در بسیاری از زمینه‌ها مشغول به کار هستند و آموزش دختران نیز سال آینده آغاز خواهد شد.

سفیر ترکیه در کابل نیز در این دیدار تاکید کرد که به وسیله هلال احمر و سازمان‌های مردم نهاد ترکیه به خانواده‌های نیازمند و پناهندگان در افغانستان کمک می‌کنند و این تلاش‌ها ادامه دارد.

ارگینای همچنین درباره فعالیت‌های تیکا توضیح داده و تصریح کرد که ترکیه به وزارت کشاورزی افغانستان بذر گندم ارسال کرده است.

وی افزود: بازرگانان ترکیه مایل به سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند و برخی از آنها هفته‌های آینده به افغانستان سفر خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۰۹:۳۷

زنده باد اسلام پاینده است اسلام کشورهای اسلامی با دولت های اسلامی با هم همکاری کنند تا خار توی چشم دشمنان اسلام از جمله یهود و نصارا و مجوس وروافض بشوند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۱۴:۵۷

قشنگ مشخصه که طالبان به ایران اعتماد نمیکنه درحالی که زبان و فرهنگش با ایران یکیه ولی میرن از ترکیه کمک میگیرن اینجا ما به این نتیجه میرسیم که ایران نه تنها از لحاظ مادی در موقعیت وحشتناکی هس از لحاظ دینی و معنوی هم اصلا جالب نیست ما لازم نیست خودمونو تعریف کنیم بگیم کشور ما فلان فلانه فقط کافیه آمار فساد رو ببینیم تو کوچه خیابون میفهمیم که نه دین و معنویات جایی نداره تو دل این جامعه