• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1400090704622
  • خبرنگار : 71576

واکنش هیات ووشو هرمزگان به شرایط بد هتل ووشوکاران

واکنش هیات ووشو هرمزگان به شرایط بد هتل ووشوکاران

رئیس هیات ووشو استان هرمزگان گفت: اگر با چنین امکانات کمی در جزیره قشم میزبان مسابقات قهرمانی کشور شدیم، تصمیم داشتیم توجه‌ها به زیر ساخت ورزش در جزیره قشم بیشتر شود تا در آینده از پتانسیل بالای این منطقه استفاده کنیم.

علیرضا بهرمن رئیس هیات ووشو استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در جزیره قشم با امکانات ضعیف، توضیح داد: همانطور که اشاره کردید این رقابت‌ها انتخابی تیم ملی برای بازی‌های آسیایی هانگژو است. ما تصمیم گرفتیم این رقابت‌ها را در جزیره قشم برگزار کنیم تا توسعه ورزش در تمام استان هرمزگان را به معنای واقعی انجام دهیم، اگر می‌خواهیم کار جهادی کنیم باید در مناطق کم‌ برخوردارتر و کم امکانات‌تر نیز مسابقاتی از این جمله برگزار شود تا توجه مسئولان ورزش کشور را به خود بیشتر جلب کنیم.

او افزود: جزیره قشم برای نخستین بار است که میزبان یک رویداد مهم ورزشی است و طبیعی خواهد بود اگر از نظر امکانات و سخت افزار شرایط نه چندان مطلوبی را شاهد باشیم، اما نیاز است که از یک جایی کار را استارت بزنیم.

رئیس هیات ووشو استان هرمزگان گفت: ابتدا قرار بود این مسابقات را در بندرعباس یعنی مرکز استان برگزار کنیم که از نظر امکانات شرایط مطلوبی دارد و می‌تواند میزبان بهتری نسبت به جزیره قشم باشد، اما دلیل اینکه ما در جزیره قشم چنین رویداد بزرگی را میزبانی کردیم، توسعه دادن ورزش در جزیره قشم با توجه به پتانسیل بالای این منطقه بود.

او افزود: شما اگر توجه کنید ما مسابقات را در سالن دانشگاه آزاد برگزار می‌کنیم که از مرکز شهر قشم دور است، پس این یعنی توجه کافی به زیر ساخت ورزش در جزیره نشده است. به همین دلیل سعی داشتیم بابی به سمت تحول باز کنیم تا شاهد بهتر شدن زیرساخت‌های ورزشی در این جزیره زیبا باشیم.

بهرمن با اشاره به شرایط خاص جزیره قشم گفت: داشتن سواحل بکر و مراودات با کشورهای حاشیه خلیج فارس از گذشته تا الان، همگی نشان از پتانسیل بالای جزیره قشم دارد که با کمی برنامه‌ریزی می‌توان این منطقه را به دهکده ورزش‌های ساحلی و مسابقات ساحلی تبدیل کرد. به همین منظور ما تصمیم داشتیم با این اقدام از نظر زیرساخت ورزشی جزیره قشم را به سمت تحول ببریم که خب طبیعی هم بود در این مسیر شاهد کمبود امکانات نیز باشیم، اما اگر قرار است تحولی ایجاد شود باید از یک نقطه شروع کنیم.

رئیس هیات ووشو استان هرمزگان، در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری مسابقات در شرایط کرونایی کشور با چنین امکاناتی تصمیم درستی است؟ اظهار کرد: کاملا این صحبت را قبول دارم که می‌شد یک تا دو سال دیگر چنین اقدامی کرد، اما برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در استان هرمزگان از سال ۹۸ تصمیم گیری شده بود که به دلیل پیش آمدن بیماری کرونا لغو شد. با این شرایط ما این ریسک را پذیرفتیم که با امکانات کم جزیره قشم مسابقاتی در این سطح را میزبانی کنیم تا شاهد تحول باشیم. البته قبول دارم که از نظر امکانات ضعف‌هایی وجود دارد چون توانایی جزیره قشم در حال حاضر همین اندازه است.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: البته خبری که خبرگزاری ایسنا از محل اقامت ورزشکاران کار کرد باعث شد تا مسئولان هتل به خودشان بیایند و کمی فضا را بهبود ببخشند که کاملاً هم انتقاد درستی بود، اما دوست دارم این را هم مطرح کنید که سالن برگزاری مسابقات واقعاً در سطح مسابقات بین‌المللی است و سعی کرده‌ایم با استاندارد بالا سالن را برای برگزاری این رقابت‌ها مهیا کنیم. جا دارد یک تشکر ویژه از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم کنم که هماهنگی زیادی کردند تا ما بتوانیم میزبان این رقابت‌ها باشیم. امیدوارم در آینده با توجه بیشتر مسئولان، زیرساخت‌های ورزش در جزیره قشم نیز به سطح بالایی برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha