• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400090704822
  • خبرنگار : 50189

رییس کل دادگستری استان:

سومین جشنواره رسانه و عدالت کرمان با ۶۰۲۹ اثر به کار خود پایان داد

سومین جشنواره رسانه و عدالت کرمان با ۶۰۲۹ اثر به کار خود پایان داد

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان در اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت گفت: در این دوره ۶۰۲۹ اثر از ۷۰ رسانه استان کرمان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

"یدالله موحد" صبح امروز هفتم آذرماه در اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان گفت: ابتکار برگزاری این جشنواره در سال ۱۳۹۵ در استان کرمان کلید خورد.

وی بنای این جشنواره را در استفاده از ظرفیت های رسانه های استان برای تحقق آگاه سازی جامعه و گسترش عدالت دانست و اظهار کرد: در سال ۱۳۹۶ اولین جشنواره با هدف استفاده از ظرفیت رسانه در انعکاس اخبار دادگستری و ایجاد رقابت سالم و سازنده، تولید محتوا و ... برگزار شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به شرکت ۵۷ رسانه در دوره اول و ۴۱ رسانه در دوره دوم جشنواره رسانه و عدالت عنوان کرد: در سومین دوره این جشنواره ۶۰۲۹ اثر از ۷۰ رسانه به دبیرخانه رسانه و عدالت ارسال شده است که نسبت به دوره گذشته رشد ۷۰ درصدی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز گفت: گفتمان عدالت که همان رسانه ها هستند و این گفتمان باید قوی، پرحجم باشد تا همه خود را در همین گفتمان تعریف کنند و پرچم دار گفتمان عدالت رسانه ها هستند اما حق کسی تضییع نشود.

"حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی" پیش از ظهر امروز هفتم آذرماه در اختتامیه سومین جشنواره رسانه و عدالت استان کرمان گفت: در نظام خلقت با کتاب تکوین و تشریح مواجه هستیم و قوام و دوام این نظام هستی در عدالت است.

وی بنای قرآن کریم را عدل دانست و ادامه داد: عدالت در بحث تشریح و تکوین وقتی در مورد انسان مورد بررسی قرار می گیرد خوشایند هر انسانی عدالت خواهی است و این در فطرت و نهاد اسلام عدالت خواهی نهادینه شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: گفتمان عدالت که همان رسانه ها هستند و این گفتمان باید قوی، پرحجم باشد تا همه خود را در همین گفتمان تعریف کنند و پرچم دار گفتمان عدالت رسانه ها هستند اما حق کسی تضییع نشود.

وی اجرایی کردن عدالت را به عنوان رکن سوم عدالت برشمرد و اظهار کرد: پرچم دار اجرای عدالت، دستگاه قضا است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: این همایش با همکاری دو حوزه رسانه به عنوان گفتمان سازی عدالت و دستگاه قضا که مجری عدالت است، برگزار می شود. رسانه ها با دقت شرعی لازم، گفتمان سازی را در جامعه توسعه و گسترش دهند.

به گزارش ایسنا، "علی زینی‌وند" استاندار کرمان نیز در این آئین گفت: این جشنواره نشان می دهد که دستگاه قضا رسانه ها را یار و یاور خود می داند. رسانه ها و شهروند خبرنگار در سلامت سازی جامعه و جلوگیری از فساد و تقویت ارزش های واقعی نظام تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha