• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1400090705169
  • خبرنگار : 71219

در پی حواشی بوجود آمده برای فیلم "شهر گربه ها"

سید جواد هاشمی:‌ از این پس با لباس به استخر می‌روم!

سید جواد هاشمی:‌ از این پس با لباس به استخر می‌روم!

سید جواد هاشمی می‌گوید: بابت این همه هجمه، بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم خسته شدم. من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم برایم بسیار غم‌انگیز است. فکر می کنم یا باید کوتاه بیایم و یا باید این کار را کنار بگذارم و از این به بعد هم با لباس به استخر بروم!

به گزارش ایسنا، هنوز یک هفته از شروع اکران فیلم کودک «شهر گربه‌ها» ساخته سید جواد هاشمی نگذشته که کارگردان اعلام کرده در پاسخ به اعتراض برخی ها فیلمش را اصلاح می‌کند، این در حالی است که به نظر می رسد بیش از آنکه  فیلم زیر تیغ حاشیه‌ها باشد، خود سیدجواد هاشمی است که در تیررس حساسیت‌ها قرار دارد. 

سیدجواد هاشمی که بیشتر برای بازی در فیلم‌ها و سریال‌های دفاع مقدسی شناخته می‌شود، چند سالی است تلاشی جدی را برای ساخت فیلم در حوزه کودک و نوجوان شروع کرده و تا کنون حدود هفت فیلم سینمایی ساخته که برخی از آن‌ها هنوز به اکران نرسیده‌اند.

او چندی قبل فیلم «شهر گربه‌ها» را در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان رونمایی کرد و اگرچه اکران در این روزهای کرونایی ریسک بالایی دارد، اما تصمیم گرفت به دلیل هزینه‌ زیاد تولید و چند فیلم اکران نشده‌اش، «شهر گربه‌ها» را راهی سینماها کند تا بخشی از بدهی‌هایش را جبران کند.

این فیلم در تمام اطلاع‌رسانی‌های گذشته با محور استکبارستیزی و نقد مهاجرت جوانان و خانواده‌ها معرفی می‌شد و حتی نام یکی از بازیگران فیلم «ترامپ» درج می‌شد، ولی در حالی که هنوز به فروش 200 میلیون تومان هم نرسیده به دلیل رقص و آنچه انحراف کودکان عنوان شده، مورد انتقاد قرار گرفته تا جایی که کمپینی علیه این فیلم و با هدف لغو اکرانش به راه افتاده است. 

اگرچه فیلم‌های سینمایی و حتی سریال‌های تلویزیونی متعددی تا به حال اکران و پخش شده که بنا به داستان، رقص در آن دیده شده اما این حاشیه‌ها کار را به جایی رسانده که سیدجواد هاشمی تصمیم به اصلاح فیلم گرفته؛ اصلاحی که قطعا هم هزینه زیادی در این شرایط دارد و هم، زمان‌بر است  ولی مهم‌تر از این‌ها دو پرسش را نیز به همراه دارد؛ اینکه نقش سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم که شورای پروانه نمایش جدیدش یک هفته قبل به این فیلم مجوز اکران داده، چیست؟ آیا همراهی با اصلاح این فیلم به معنای کوتاه آمدن از مجوز صادر شده توسط شورا و رد تصمیم اعضای آن نیست؟    

در این باره جواد هاشمی که نسبت به اتفاق‌های پیش آمده گله‌مند است و در عین حال ترجیح می‌دهد درباره انتظار خود از مسئولان سینمایی اظهارنظری نکند، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:‌ متاسفانه با حذف برخی پلان‌ها تمام دی‌سی‌پی‌ها باید تغییر کند، فیلم باید دوباره صداگذاری و نیز بار دیگر اصلاح رنگ شود. این کار گرفتاری خیلی زیادی پیش روی من خواهد آورد که جدا از هزینه‌های تحمیلی، امیدوارم تا پایان هفته به انجام برسد.

این بازیگر و کارگردان که چند ماه قبل بخاطر بازی در سریال شبکه نمایش خانگی «زخم کاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان حاشیه‌ساز شد و از همان زمان بیشتر زیر ذره‌بین قرار گرفت، تاکید دارد: «نسبت به من و آثارم حساسیت ایجاد شده است و کاملا مشخص است که اگر من سازنده یکی دو فیلم دیگری که الان در حال اکران است بودم، حتما جماعت حزب‌اللهی اجازه اکران آن را نمی‌دادند. برای من سوال است که اگر پلان‌های رقص سریال «پایتخت» را کنار هم بگذارند و یک تیزر بسازند آیا کسی اعتراض می‌کند و کمپین به راه می‌افتد؟ خیر، این شرایط برای "من" درست شده وگرنه چنین چیزی اپیدمی شده و در جامعه و خانه‌ها رخ می‌دهد، در سریال‌ها هم دیده می‌شود. حتی برای گفتن مفاهیم درستی که هدف جمهوری اسلامی است بالاخره گاهی هم رقص و هم حتی بی‌حجابی در فیلم‌ها اتفاق می‌افتد. آیا به همه آن‌ها اعتراض می‌شود؟

او ادامه داد: با این حال تصمیم‌ام برای حذف برخی پلان‌ها نه بخاطر شیطنت‌های بعضی خبرگزاری‌ها بلکه به این خاطر است که متاسفانه برخی افرادی که اصلاً فیلم را ندیده‌اند با قضاوت جلو می‌روند و من این کار را می‌کنم تا یاد بگیریم به همدیگر احترام بگذاریم. امیدوارم آن‌ها نیز به من احترام بگذارند، فیلم را ببینند و متوجه شوند که قضاوت‌شان درست نبوده است.

هاشمی در پاسخ به اینکه آیا برای هزینه‌ این اصلاح تحمیلی سازمان سینمایی پشتیبانی مالی خواهد کرد یا خیر؟ گفت:‌ حتی اگر کمک کنند شاید خیلی فرقی نکند، چون واقعیت این است که من دیگر بابت این همه هجمه، بداخلاقی و قضاوت نسبت به خودم  خسته شدم. من آدمی مذهبی هستم و اینکه مذهبی‌ها متوجه نشدند که من چه می‌کنم و چه می‌گویم برایم بسیار غم‌انگیز است. فکر می کنم یا باید کوتاه بیایم و یا شاید باید این کار را کنار بگذارم و از این به بعد هم با لباس به استخر بروم!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۵:۳۱

باسلام اقای هاشمی یکی از هنرمندان با سابقه وبا اخلاق ما هستن و ما همه انسانها بارها مرتکب خطا شده ایم حالا ریز یا درشت هیچ کس نمیتونه بگه اشتباه نکردم به هرحال هر چند که من خودمم از دیدن عکس کنار استخر ایشون ناراحت شدم ولی دلیلی واسه چشم پوشی اونم واسه یه همچین شخصی نمیبینم برای ایشون ارزوی سلامتی وموفقیت دارم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۵:۳۱

تو با شورت یقه هفت برو ولی نه جلو دوربین.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۵:۵۳

آره تو فیلم ایرانی رستم هم پیژامه پوشیده بود طفلک...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۵:۵۴

برادر بزرگوار از هرکسی به اندازه درک و فهمش انتظار داریم همچنان که از شما به عنوان یک فرد که خود را مذهبی معرفی میکنید باید با خط قرمز های افراد مذهبی حتما اشنا باشید و نوع دیدگاه این قشر بدانید .البته اگر اشنایی با این طیف داشته باشید؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۶:۰۱

توجیه نکن آقای هاشمی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۶:۰۲

چه فیلم بدی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۶:۰۳

اون روز که کشور برايه خرید دارو و اقلام مورد نیاز به دلار داشت شما و امثال شما تبلیغ برايه خرید ملک تو امارات میکردین اون روز باید فکر الان بودی باید می‌فهمیدی مردم ایران بالاخره یه روز جواب خیانت رو ميدند گرچه که هنوز مونده تا روز محاکمه شماها.....

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۶:۱۴

البته می تونی با مایو جبهه هم بری

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۶:۱۴

سلام میگوییم داعش میگوییم طالبان بعد از آنها انتقاد میکنیم بخاطر تندروی‌ها و اعمال وحشیانه که مغایر هر دین و مذهبی هست چه برسد به اسلام ادعا میکنیم مسلمانیم بعد به راحتی دروغ میگوییم غیبت میکنیم تهمت می‌زنیم و قضاوت میکنیم گویی اصلا دینمان همان دینی نیست که اینها را حرام کرده گویی اصلا برای ما حرام نکرده و برای دیگران حرام است. آخر اینان چه کسانی هستند که به خود اجازه هرگونه نقد و حرف و حدیث را میدهند اما هرگز پاسخگو نیستند. میدانید چرا؟ چون خودشان هم میدانند در نهایت محکوم می‌شوند اما برای خودنمایی هنر دیگری ندارند جز اینگونه افراط گری غافل از اینکه افراط گمراهی به همراه دارد. بیایید مسلمان باشیم بیایید یک مسلمان واقعی باشیم

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۶:۳۷

تقصیر خودته برادر هزار سوار ...انقدر شهید شدی تو فیلمات که دیگه برای ملت باور پذیر نیست ...

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۶:۵۹

اقای هاشمی میترسم سرنوشت شما هم مثل بقیه کارگردانان سینما بشه که یا منزوی شدند یا مجبور به ساختن فیلم در خارج امیدوارم از شر این ادمهای بی فرهنگ که کارشکنی برای سینمادارندو نه ازسینما چیزی میفهمند ونه از هنر راحت بشیم خسته شدیم به همه چی کار دارند

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۷:۰۵

اینها میخواهند همه مثل خودشون باشند بچه ها به انحراف کشیده نمیشوند شما از موقعیت خودتون میترسید. شدید مثل کاهن های دوره ی پیامبرها.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۷:۱۴

آقای هاشمی اگر به شما سخت گیری می شود به خاطر علاقه به اسلام است و شما سمبل دفاع مقدس هستید شما نیاید فیلم های خود را با پایتخت مقایسه کنید باید با فیلم های مذهبی مقایسه کنید باید یک دلخوشی به مردم مذهبی بدهید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۷:۱۹

اگه تو خود شیرینی نکنی هیچ کس نظرش به طرف تو جلب نمیشود حتی اگه بدون شورت و مایو به استخر بروی در استخر به دنبال مخاطب واس فیلم های دوریالیت میگروی😆😅😅😅😅

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۷:۲۳

درود بر سید جواد هاشمیِ عزیز؛ هنرمندِ متعهدِ کشورِ عزیزم ایران. سید جواد جان، دوستت داشتیم و خواهیم داشت. چیزی از شایستگی های حضرتعالی کم نشد بلکه محبوب هم تر شدی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۱۳

قطعا مذهبی که نیستید ! ولی مذهبی گری برایتان نان و آب داشته و در این بحثی نیست !

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۲۲:۴۱

آفرین دقیقاً

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۱۷

سلام اگرشماادم مذهبی هستین بایدبنویسن که رقص واین اعدا هامشکل داره

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۲۲

خودت رو خراب کردی سید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۲۵

چرا خبراتون بی سر و ته هست؟ ربط استخر و با لباس به استخر رفتن به جواد هاشمی چی بود بالاخره؟

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۴۳

عجب!!!اینکه ما به فیلنای دیکه که رقص واواز ولهو ولعب دارن اعتراض نکردیم رو قبول دارم نوبت اصلاح بعدی عمو پورنگ

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۴۵

تو با لباسم استخر بری باز موجب تحریک برادرها میشی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۸:۵۵

بايدم بري چه معني داره ادم بي لباس بره استخر

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۹:۳۲

چه با لباس و چه بی لباس بری استخر ،ذات درونی ات را هویدا کردی!!!! کسانیکه برای کسب پول و شهرت دست به هرکاری بزنن باید بدانند که کارشان همان هویت واقعی شأن هست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۹:۴۸

آقای سید جواد هاشمی پیشنهاد میکنم فیلم تان را به تلویزیون های خارج از کشور بفروشید هم پول بیشتری نصیب تان میشود و هم مخاطب بیشتری فیلم تان را تماشا خواهد کرد

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۱۹:۴۹

خداقوت بده بهت آقاسید.چشم بدهم دورباشه ازت.یاعلی

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۲۱:۴۰

ممنونیم از شما باز خدا خیرتون بده دل مردم رو شاد میکنید به بعضیا باشه میگن فقط گریه کنید

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۲۱:۴۶

نمیخواهد با لباس بروی ، با همان شورت برو ! ولی خودنمایی نکن !! خودنمایی و بیزینس بازی به امثال تو نیامده !!! آدم باش.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۲۳ ۱۸:۴۰

درود

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۲۱:۴۷

چطور اون وقت که زنها توی فیلم ها توی خواب هم چادر سر می کنند ایشون صداشون درنیومد حالا هم با لباس بره استخر. همون قدر طبیعی است که وضع نشون دادن زن ها در فیلم ها. این که فکر می کنه چون حزب الهی است باید حریم بیشتری به بقیه داشته باشه لج آدم را در می یاره.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۲۱:۵۹

گاهی به جای محکم ایستادن رو حرفی که تخصصش را نداریم بهتره به متخصص امر رجوع کنیم . فکر نمیکنم سید جواد متخصص امور دینی باشند که فتوا صادر میکنن و میگن به نظر من رقص اشکال نداره.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۲۲:۰۶

این همه حاشیه سازی درست نیست

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۲۲:۴۳

همه با لباس میرن. مایو می پوشن دیگه

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۷ ۲۳:۱۵

خودت رو بیشتر از این با این موضع گیری های احساسي خراب نکن.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۰۰:۳۴

سلام . آقا یه آدم بی سرو صدا داشتیم تو سینما تلویزیون آ...صدای اون بنده خدا رم درآوردین !! نمیدونم چی میخواید از جون ملت شما شیکم سیرا !! بجای این مسخره بازیها برین فکر سفره خالی ملت باشید! خسته نباشید.

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۰۸:۰۲

آقاسید دیگه هوادارات نیستم .

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۱۰:۰۰

چرا صورت مسئله را عوض می کنی؟ اگر کسی ایراد بگیرد چرا دستشویی رفتنت را به نمایش گذاشتی؟ شما می گویی ببخشید از این به بعد با لباس دستشویی می کنم؟!!!

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۱۰:۵۸

واقعا حیف از مذهب که مذهبی اش تو باشی هر گونه اباحه گری و ولنگاری را انجام می دهی و ترویج می کنی بعد هم در اعتراض تعدادی از افرادی که غیرت دینی دارند قهر می کنی و با منت قول اصلاح فیلمت را می دهی؟! لخت مادرزاد به استخر برو ولی فیلم نگیر و ترویج نکن فکر کردی دیدن هیکل تو برای مردم خیلی مهم است! حیف آن نقش ها ارزشی که به تو دادند حیف بچه هایی که تو معلم تربیتی شان بودی !

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۱۳:۱۲

سلام آقای هاشمی شما ببین خدا چی راضیه انجام بدید این بهتره براتون راه گم کرده نشید بخاطره چندر قاضی...ما از شما انتظار دیگه ای داریم لطفا ایمان خودتون رو حفظ کنید اگر راهنما ندارید به یه مجتهد بیست مراجعه کنید ....

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۸ ۱۸:۱۱

واقعا برای شما اقای به اصطلاح مومن متاسف هستم برای شمو خیلی زشته بدون لباس وفیلم سازی با رقص کن 🤔😕

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۰۹ ۰۱:۱۶

سلام اقای هاشمی اول برهنه شد و گفت اشکال نداره . الان هم فیلم ساخته با سکانس رقص برای کودکان و می گه اینم اشکال نداره . تازه گفته گلشیفته هم قابل احترامه ( البته نگفته خودش یا فیلم هاش )معلوم نیست تا کجا می خواد پیش بره خدا بخیر کنه لطفا کامنت من را تایید کنید . باتشکر

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۱ ۱۱:۵۱

الان نظر جمعی ملت ایران اینه که شما خراب شی. بیخود دست و پا نزن. یه مدت از نظرها دور شو. مثل دکتر روحانی!