• یکشنبه / ۷ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400090705277
  • خبرنگار : 50037

واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲سال در اسدآباد

واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲سال در اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد از واکسیناسیون بیش از ۹۰درصد جمعیت هدف بالای ۱۲سال این شهرستان خبر داد.

سعید کتابی در ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا شهرستان گفت: در رابطه با وضعیت واکسیناسیون نوبت اول و دوم جمعیت هدف بالای ۱۲ سال نیز این شهرستان به پوشش بالای ۷۰درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه‌های ذی ربط پوشش واکسیناسیون جامعه هدف شهرستان اسدآباد در حال حاضر از میانگین کشوری و استانی بالاتر است ، افزود: تنها ۱۰درصد از جمعیت شهرستان نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نکرده‌اند که باید با اقناع سازی لازم این افراد نیز به دریافت واکسن خود ترغیب و تشویق شوند.

کتابی با بیان اینکه ۱۱۱ نفر از معلمان اسدآبادی واکسن نزده بودند، یاد آور شد: با اقناع‌سازی‌های صورت گرفته تاکنون تعدادی از این معلمان نیز واکسن زده‌اند، معلمان دیگر نیز با ا قناع‌سازی انجام شده در روزهای اخیر برای واکسن خود اقدام خواهند کرد.

وی همچنین یادآور شد: کمتر از ۱۰درصد دانش آموزان اسدآبادی واکسن نزده‌اند که این دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش موظف شدند برای حضور در کلاس‌های حضوری تست منفی کرونای خود را ارائه دهند.

فرماندار اسدآباد در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۱۱۰کلاس درس بالای ۱۵نفر شهرستان به سیستم تهویه مجهز شده، خاطر نشان کرد: تمامی کلاس‌های بالای ۱۵نفر در سطح شهرستان به سیستم تهویه مجهز خواهند شد که استفاده از ظرفیت خیرین توسط اداره آموزش و پرورش در این امر برای تسریع در روند تجهیز ضرورت دارد.

وی با تاکید بر نظارت و تشدید بازرسی‌ها از سطح کلاس‌های حضوری مدارس در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: در حال حاضر کمیته سلامت در سطح تمامی مدارس سطح شهرستان تشکیل شده که این‌کمیته بر ورود و خروج و سلامت دانش آموزان مدرسه نظارت لازم را دارد.

نظارت بر حمل و نقل شهری و برون شهری و تاکسی‌ها، تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اطلاع رسانی جامعه هدف برای تزریق دز سوم از دیگر مواردی بود که در این جلسه فرماندار اسدآباد به آن اشاره کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دو هفته بدون فوتی را پشت سر گذاشته ،اظهار کرد:در حال حاضر ۱۰نفر در بخش کرونای بیمارستان شهرستان بستری هستند .

ایرج صالحی خاطر نشان کرد: تاکنون در شهرستان اسدآباد ۱۳۵ هزار و ۱۱۹ دز واکسن تزریق شده که از این میزان دز ۷۵ هزار و ۷۱۳دز مربوط به مرحله اول و ۵۸هزار و ۳۹۵ دز مربوط به نوبت دوم بوده است.

وی واکسیناسیون جامعه هدف ۱۲تا ۱۸سال این شهرستان در نوبت اول را ۸۷درشد و در نوبت دوم را ۶۶درشد برشمرد و افزود:برای آمادگی شهرستان برای  شیوع احتمالی پیک ششم اورهال دستگاه های  اکسیژن ساز و دپو دارو به اندازه لازم در شهرستان لازم و ضروری بوده  که نسبت به این موارد اقدام شده است ضمن اینکه پیگیری برای افزایش غربال گری نیز در دست انجام است چرا که غربال گری سریع از نقش موثری در کاهش مرگ و میرهای پیک پنجم کرونا شهرستان داشت.

صالحی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون  از طریق تماس های تلفنی واکسیناسیون ۱۲هزار و۶۰۰نفر  از شهروندان اسدآبادی و۳۸ نفر از معلولان اسدآبادی پیگیری شده، گفت: تاکنون ۸۵درصد جمعیت جامعه هدف تمامی روستاهای شهرستان اسدآباد دز اول و ۶۰درصد تمامی روستاهای شهرستان دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha