• دوشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1400090806253
  • خبرنگار : 50250

تمرکز جدی برای بحث تکمیل واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری صورت بگیرد

تمرکز جدی برای بحث تکمیل واکسیناسیون در چهارمحال و بختیاری صورت بگیرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری حیدری با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده تاکنون ۷۱ درصد دانش‌آموزان دوز اول و ۶۶.۵ درصد دانش‌آموزان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: باید بر بحث تکمیل واکسیناسیون در بین اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان تمرکز بیش‌تری صورت بگیرد.

غلامعلی حیدری ۸ آذرماه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه تاکنون اقدامات موثری در راستای مدیریت بیماری و جلوگیری از شیوع کرونا در استان انجام شده است، اظهار کرد: باید مسئله پیشگیری از کرونا در اولویت قرار بگیرد، زیرا تداوم این وضعیت باعث فرسودگی کادر بهداشت و درمان و فشار مضاعف بر روی آن‌ها می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون علیه بیماری کرونا باید تا زمان ادامه‌دار بودن این بیماری به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، باید در بحث پیشگیری اغنایی عمل کنیم، بحث فرهنگ‌سازی در پیشگیری از ابتلا به کرونا یک مسئله محوری است.

وی افزود: اصحاب رسانه، ائمه جمعه، فرمانداران، بدنه آموزش و پرورش می‌توانند نقش موثری در بحث فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا داشته باشند، باتوجه به بازگشایی مدارس باید بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به‌عنوان یک فرهنگ در بین دانش‌آموزان و والدین مدنظر قرار بگیرد تا بتوانیم این ویروس را کنترل کنیم.

حیدری با اشاره به اینکه طبق آمارهای ارائه شده تاکنون ۷۱ درصد دانش‌آموزان دوز اول و ۶۶.۵ درصد دانش‌آموزان هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند، توضیح داد: باید بر بحث تکمیل واکسیناسیون در بین اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان تمرکز بیش‌تری صورت بگیرد، قطعا واکسیناسیون تاثیر بالایی در بحث پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برخورد سلبی با نقض‌کنندگان پروتکل‌های بهداشتی باید در مرحله آخر در دستور کار باشد، عنوان کرد: برخوردها باید ایجابی باشد، عادی‌انگاری در برابر بیماری کرونا باتوجه به طولانی شدن بیماری ایجاد شده است و باتوجه به سردسیر بودن استان و تجمع در فضاهای سربسته امکان دارد این بیماری مجددا اوج بگیرد.

وی افزود: می‌‍طلبد سیستم بهداشت و درمان آمادگی لازم را در برابر اوج‌گیری بیماری کرونا در ماه‌های آینده داشته باشند و تدابیر لازم برای این مسئله اندیشیده شود، برطرف کردن نیازهای شهرستان‌ها نیز برای مبارزه با بیماری مدنظر باشد.

حیدری در پایان آسیب‌شناسی بیماری کرونا را ضروری عنوان کرد و گفت: پس از آسیب‌شناسی دقیق و علمی پیشنهادات و راهکارها برای عبور از این بحران ارائه شود، جلسات ستاد کرونا باید خروجی مطلوب داشته باشد، فوت حتی یک نفر بر اثر بیماری کرونا نیز زیاد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha