• دوشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400090806375
  • خبرنگار : 71496

رئیس جریان آزاد ملی لبنان: تسلیم شدن به لحاظ اقتصادی و مالی بزرگترین چالش ماست

رئیس جریان آزاد ملی لبنان:  تسلیم شدن به لحاظ اقتصادی و مالی بزرگترین چالش ماست

رئیس جریان آزاد ملی لبنان با اشاره به فروپاشی ساختار سیاسی حاکم در این کشور و باقی ماندن ساختار مالی، تاکید کرد که به دنبال آزادسازی اقتصاد لبنان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان و وزیر خارجه پیشین این کشور امروز (دوشنبه) در رشته توییت‌هایی تاکید کرد: ما امروز از ساختار سیاسی که از دهه ۹۰ در لبنان حاکم است، آزاد می‌شویم و این ساختار در حال فروپاشی است؛ اما ساختار مالی و در راس آن حاکمی که "جادوگر پول" خوانده می‌شود، باقی ماند؛ اما جادو پایان یافت و دروغ تثبیت نرخ ارز نیز تمام شد و از امروز به بعد هیچ سحر و جادویی نمی‌تواند کارساز باشد.

باسیل در ادامه نوشت: هدف ما آزادسازی اقتصاد لبنان و بقیه ابزارهایی چون بررسی جنایی، بازگرداندن وجوه انتقال یافته به خارج از چهره‌های سیاسی، وزرا، نمایندگان، چهره‌های بانفوذ و آنهایی است که تا امروز با تصویب این قانون و همچنین قانون افشای حساب‌های مالی و دارایی‌های متولیان امور کشور مخالفت می‌کنند.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان افزود: مردم لبنان! آنها پس از تعیین سیاست مالی، شما و معیشت‌تان را به بازی می‌گیرند، این ما بودیم که با آنها مقابله کردیم و از اقتصاد تولیدی سخن گفتیم.

او در ادامه توییت کرد: آنها با نفت و گاز با ما جنگیدند زیرا نمی‌خواهند اقتصاد و دارایی ما از آزادی برخوردار باشد تا وابستگی ما به خارج ادامه یابد و ما همچنان پشت سر کشورها و صندوق پول برای کمک بدویم و عناصر مقاومت و خودکفایی را نداشته باشیم.

همچنین باسیل با تاکید بر اینکه هیچ اشغالگری از سوی ایران در لبنان وجود ندارد، نوشت: چالش واقعی کسانی هستند که سعی دارند کشور را از نظر اقتصادی و مالی تسلیم کنند.

او نوشت: نترسید، هیچ کسی نمی‌تواند فرهنگ، دین و باور ما را اشغال کند و این سرزمین را هیچ کسی نمی‌تواند اشغال کرده و یا لگدمال کند. امروز می‌خواهند به شما تلقین کنند که اشغالگری جدیدی در لبنان رخ داده و آن اشغال ایران است اما ما به عنوان جریان آزاد ملی همانگونه که با اشغالگری اسرائیل و قیمومیت سوریه مقابله کردیم، اگر اشغالگری از سوی ایران رخ دهد، زمانی که دیگران در برابر آن تسلیم می‌شوند، ما اولین طرفی خواهیم بود که با آن مقابله خواهیم کرد.

وزیر خارجه پیشین لبنان ادامه داد: هدف کسانی که برای تسلیم اقتصادی و مالی ما تلاش می‌کنند، به دست گرفتن حاکمیت ما است و این چالش بزرگی است زیرا طبیعی است که مردم در برابر این وضعیت معیشتی، مالی و اقتصادی خسته و ضعیف شوند. معنای واقعی نداشتن استقلال زمانی است که کسی تفکر و فرهنگ تو را اشغال کند، سرزمینی که اشغال شود را می‌توان از راه دیپلماتیک یا نظامی آزاد کرد؛ اما خطرناک‌تر از آن اشغال تفکر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha