• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400090906546
  • خبرنگار : 50176

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه لرستان:

نهادهای فرهنگی از موازی‌کاری پرهیز کنند

نهادهای فرهنگی از موازی‌کاری پرهیز کنند

ایسنا/لرستان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان بر ضرورت پرهیز نهادهای فرهنگی از موازی‌کاری تأکید کرد.

حجت‌الاسلام رضا حقیان در بازدید از حوزه هنری لرستان که امروز نهم آذرماه صورت گرفت، با انتقاد از موازی‌کاری در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای متولی امر فرهنگ و هنر باید به سمت هم‌افزایی بیشتر حرکت کرده و از فعالیت‌های موازی خودداری کنند تا شاهد تاثیرات سازنده و مؤثری در حوزه فرهنگی باشیم.

وی با اشاره به ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی، افزود: کارهای فرهنگی معمولاً به صورت پراکنده انجام می‌شود و متأسفانه متمرکز و هدفمند نیست در حالی‌که باید هم منسجم و هم به صورت تخصصی انجام شود.

حقیان با اشاره به نقش و جایگاه حوزه هنری به عنوان نهاد تخصصی حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: این نهاد باید فعالیت‌های ارزشی خود را گسترش داده و در این عرصه با برنامه‌ریزی‌های مناسب و نیازسنجی و با بهره‌گیری از نظر کارشناسان و متخصصان مربوطه به نوعی میدان‌داری کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه لرستان با اشاره به نقش محوری مصلی‌های نماز جمعه در ترویج فعالیت‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: از رویکردهای اساسی و مهم نماز جمعه ترویج، تقویت و نهادینه کردن فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی است و ضرورت دارد از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها در راستای احیای ارزش‌ها در جامعه بهره برد.

وی با اشاره به نقش اساسی فعالیت‌های هنری در ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، اضافه کرد: ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد مباحث و آموزه‌های دینی و اعتقادی نقش مهمی در راستای پیوند معارف دینی، آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه داشته و در نهایت در کاهش مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، ترویج معروف‌ها و مقابله با منکرها را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از فرصت هنر متعالی در راستای نهادینه‌سازی ارزش‌هایی چون امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: این ستاد آماده همکاری همه‌جانبه با حوزه هنری در جهت تقویت و انجام امور فرهنگی و هنری در استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha