• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400090906645
  • خبرنگار : 50165

افزایش درآمد وصولی در زنجان

افزایش درآمد وصولی در زنجان

ایسنا/زنجان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان گفت: در هشت ماهه امسال ۱۱۳ درصد از درآمد پیش‌بینی شده استان، وصول شده است.

ابوالفضل عباسچیان در گفت‌وگو با ایسنا، درآمدهای مالیاتی مصوب این استان ۳۱ هزار و ۹۸۳ میلیارد ریال بوده که در هشت ماهه امسال ۲۵ هزار و ۵۴ میلیارد ریال وصول شده است که این میزان نسبت به سهمیه، ۱۱۸ درصد تحقق یافته و نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز حدود ۷۲.۸ درصد رشد دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی درآمدهای استانی در سال‌جاری ۳۳ هزار و ۹۹۷ میلیارد ریال بوده است، افزود: عملکرد هشت ماهه استان در این بخش ۲۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سهمیه ۱۱۲.۸ درصد تحقق درآمد داشته و نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۶۶ درصد رشد داشته است.

این مسئول با بیان اینکه درآمدهای عمومی استان در قالب ۶ ردیف عمده و ۷۲ کد فرعی وصول می‌شود، ادامه داد: ردیف‌های عمده تحت عنوان «درآمدهای مالیاتی»، درآمد حاصل از مالکیت دولت، درآمد حاصل از خدمات و فروش کالاها، حاصل از جرائم و خسارت و درآمدهای متفرقه که در هیچ کدام از کدهای فرعی دیده نشده و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است.

عباسچیان تصریح کرد: درآمد مصوب حاصل از مالکیت استان به میزان ۵ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال  بوده که تاکنون ۴۹۷ میلیون ریال وصول شده و درآمد حاصل از خدمات فروش کالا نیز ۳۲۸ میلیارد و ۷۵۴ میلیون ریال بود که در زمان حاضر ۱۹۲ میلیارد و ۵۸ میلیون ریال وصول شده که نسبت به مصوب کمتر است و می‌توان گفت نسبت به دوره مشابه سال قبل، ضعیف عمل شده است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان زنجان یادآور شد: درآمد حاصل از جرائم خسارت نیز ۸۸۴ میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال بوده که از این میزان ۲۰۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریال وصول شده و به طور تقریبی نسبت به سهمیه، ۳۴.۵ درصد وصول و دوره مشابه سال قبل نیز ۵۸ درصد کاهشی بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۳۳ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال پیش‌بینی استانی بوده که از این رقم ۲۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال وصول شده است که نسبت به مصوب در هشت ماه امسال ۱۱۳ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز ۶۶ درصد رشد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha