• سه‌شنبه / ۹ آذر ۱۴۰۰ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1400090906665

با لیسانس و فوق لیسانس لباس کارگری می‌پوشید؟

با لیسانس و فوق لیسانس لباس کارگری می‌پوشید؟

ایسنا/البرز مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به کمبود کارگر به ویژه در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: موضوع این است که فارغ التحصیلانی که زمانی برای تحصیل صرف کرده‌اند تمایلی به کار کردن به عنوان کارگر ساده ندارند.

ابراهیم شادمهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه اشتغال فارغ التحصیلان، مشکل اصلی اشتغال کشور است، گفت: باید برنامه ریزی کلانی برای این موضوع صورت بگیرد زیرا تعداد خروجی‌های رشته‌های مختلف دانشگاهی با تعداد  تقاضا از سوی بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها منطبق نیست به عنوان مثال در رشته‌های علوم انسانی خروجی اصلا تناسب ندارد.

وی افزود: این در حالی است که در استان فرصت کار به عنوان کارگر ساده در کارخانه‌ها فراهم است و اگر فارغ‌التحصیلی در صورت نیافتن شغل تمایل به کار در خطوط تولید را داشته باشد در جای جای استان و شهرک‌های صنعتی شرایط کار برایشان فراهم است.

شادمهر با اشاره به کمبود کارگر به ویژه در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: موضوع این است که فارغ التحصیلانی که زمانی برای تحصیل صرف کرده‌اند تمایلی به کار کردن به عنوان کارگر ساده ندارند.

 وی ادامه داد: تمایل نیروی کار، حتی نیرو با کف تحصیلات و دیپلمه به سمت کار نیست زیرا فکر می‌کنند از لحاظ مالی تامین نمی‌شوند؛ در صورتی که تمام واحدهای صنعتی استان مطابق با قانون کار و مزایا به تامین نیروی کارمی‌پردازند.

به توصیه شادمهر افراد بهتر است کار را شروع کنند و مراحل ارتقا را کم کم طی کنند زیرا افزایش سن کمکی به یافتن شغل نمی‌کند و لازم است افراد در هرسطح تحصیلی به کار روی بیاورند.

به گفته وی عدم تمایل نیروی کار برای کار کردن در محیط‌های صنعتی شاید به توقع از میزان دستمزد بر می‌گردد.

مدیراشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه از طریق کاریابی‌ها و مراجعه مستقیم به کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی، می‌توان با فرصت‌های شغلی آشنا شد، تصریح کرد: حدود ۲۵ کاریابی در استان داریم که فرصت‌های شغلی این چنینی را دارند و فرصت‌های تخصصی هم در آن‌ها موجود است. همچنین افراد در شهرستان‌های استان با مراجعه به اداره کار شهرستان می‌توانند به جستجوی فرصت‌های شغلی موجود بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha