• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1400091007538
  • خبرنگار : 71552

وقت جوانگرایی تیم ملی هندبال فرا رسیده است

وقت جوانگرایی تیم ملی هندبال فرا رسیده است

مربی تیم ملی هندبال مردان گفت: باید دیگر تفکر جدیدی به تیم ملی تزریق شود تا انگیزه‌ای میان سایر بازیکنان به وجود بیاید.

به گزارش ایسنا، مسعود ظهرابی در مورد زمان اعزام تیم ملی هندبال مردان به تورنمنت رومانی اظهار کرد: پیش‌تر یک تورنمنت خوب در قطر داشتیم که دست‌مان هم برای حریفان رو نشد. از طرفی مانوئل می‌خواست ببیند بازیکنان می‌توانند تاکتیک‌هایش را در بازی و مسابقه انجام دهند و از این بابت خیلی این تورنمنت مثمر ثمر بود. تورنمنت بعدی که ظاهرا هم قطعی شده در کشور رومانی است. در این شرایط هر چقدر تیم ملی بازی داشته باشد مفید است و اشتباهات ملی‌پوشان کم‌تر خواهد شد. تیم‌های ملی رومانی و بوسنی فکر می‌کنم در این تورنمنت هستند، البته در مورد بوسنی خیلی مطمئن نیستم. قرار است ۲۴ دسامبر برابر سوم دی عازم این تورنمنت شویم.

مربی تیم ملی هندبال مردان در خصوص حضور لژیونرها در اردوی تیم ملی گفت: بازی همه لژیونرها را رصد کردیم، علیرضا موسوی آسیب دیدگی شدید از ناحیه کمر دارد و قرار است با اتمام لیگ اروپا استراحت کند. اگر استراحت نکند و ادامه دهد آسیب دیدگی‌اش بیش‌تر خواهد شد و به ادامه زندگی هندبالی‌اش آسیب می‌رسد. در این شرایط او به دلیل حضور نداشتنش در تیم ملی عذرخواهی کرد. سعید حیدری راد، هم‌تیمی موسوی در رومانی نیز هم همین مشکلات را داشت و بازی‌های باشگاهی و لیگ اروپا را در پیش دارد و نمی‌تواند تیم ملی را همراهی کند.

وی افزود: مانوئل با سایر بازیکنان درگیر در لیگ‌های خارجی صحبت کرده و به اتفاق کادر فنی تمام بازی‌های آن‌ها رصد و آنالیز شد. بازیکنان بین مربیان تقسیم شده بودند و همه را بررسی کردیم اما در نهایت برخی از آن‌ها به تیم ملی خواهند آمد. از طرفی چون یک بازه زمانی برای معرفی نفرات به آسیا داشتیم باید اسامی ۳۵ نفر را به آن‌ها اعلام می‌کردیم. به نظرم در این لیست کسی از قلم نیفتاده و از همین لیست باید نفرات نهایی را برای مسابقات جهانی انتخاب کنیم. ببینیم چه پیش خواهد آمد.

وی در پاسخ به این سوال که در شرایطی که در همه دوره‌ها این مشکلات با لژیونرها وجود دارد، آیا دیگر زمان آن نرسیده که از آن‌ها دل کند و روی بازیکنان جوان‌تر تمرکز کنیم گفت: با واژه لژیونر مخالفم. همه این بازیکنان ملی‌پوشان ایران هستند. اگر تیم ملی ایران نبود به این جایگاه کنونی نمی‌رسیدند. این‌ها در تیم ملی و مسابقات برون‌مرزی دیده شدن و البته همه هم استعداد داشتند و جزو خوب‌های ایران بودند. اما متاسفانه در این سال‌ها زیاد در کنار تیم ملی نبودند و علت آن هم این است که زمان‌بندی مسابقات آسیا با جهانی متفاوت است. 

ظهرابی‌ گفت: تنها مسابقات انتخابی المپیک در زمان تعطیلات فدراسیون جهانی است. این‌ها سبب شده که باشگاه‌های اروپایی سخت بازیکنان را در اختیار تیم ملی بگذارند. برخی از بازیکنان ما هم‌چون موسوی، حیدری، صادقی و استکی در تیم‌های باشگاهی فشار زیادی روی آن‌هاست و وقتی به تیم ملی ملحق می‌شوند فشار مضاعفی را باید تحمل کنند. آن‌ها اگر در باشگاه ۲۰ دقیقه در هر بازی در زمین هستند در تیم ملی باید ۶۰ دقیقه در ترکیب اصلی قرار بگیرند. در این‌صورت عمر ورزشی و شرایط آن‌ها تحت شعاع قرار می‌گیرد.

وی در باره جوانگرایی تیم ملی هندبال مردان گفت: من هم با نظر شما موافقم باید دیگر تفکر جدیدی به تیم ملی تزریق شود تا انگیزه‌ای بین سایر بازیکنان نیز به وجود بیاید. 

ظهرابی در پایان گفت:  ما در آسیا کار سختی داریم چون تعدادی از بازیکنان ما تازه به تیم ملی اضافه شدند و با تفکر مربی اروپایی تمرین می‌کنند. مربی های قبلی که داشتیم هندبال را قدرتی آموزش داده‌ بودند الان باید هندبال اروپا را فهمید و اجرا کرد. تا بخواهد این موضوع جا بیفتد سخت و زمان بر است. ما مسیر سختی در پیش داریم که امیدوارم در این مسیر اتفاقات خوبی را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha