• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400091007579
  • خبرنگار : 50165

در پی وقوع زلزله در زرین‌رود؛

اتصالات بخاری و دودکش‌ها بررسی شود

اتصالات بخاری و دودکش‌ها بررسی شود

ایسنا/زنجان مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان گفت: پس از زمین‌لرزه باید اتصالات بخاری و دودکش‌ها بررسی شود.

نادر رابطی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به زلزله روز گذشته در زرین‌رود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در هنگام وقوع زلزله احتمال جدا شدن لوله‌های بخاری و پکیچ و آب‌گرم‌کن‌ها وجود دارد، همیشه قبل از خواب همه شهروندان اتصالات لوازم گرمایشی خود را بازدید کنند تا با خیالی آسوده استراحت کنند.

وی افزود: مسمومیت با گاز منوکسید کربن؛ کشنده‌ترین مسمومیت غیرعمدی در کشور است و شیوع آن در فصل سرما به دلیل فعالیت وسایل گازسوز افزایش می‌یابد، به همین خاطر از مردم درخواست می‌شود هنگام نصب، توجه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، نقص در دودکش و نشت‌ گاز به فضای مسکونی، استفاده از وسایل خوراک‌پزی برای گرمایش، به کارگیری روشنایی گازی به مدت طولانی به ویژه در فضای بدون تهویه، آبگرمکن‌های دیواری و زمینی به ویژه وقتی که دودکش مناسب ندارند، ضعف در دودکش شومینه، معیوب بودن مشعل شوفاژ، خودروی روشن در پارکینگ، نبودن تهویه درست و مناسب در محیط، نقص فنی در وسایل گرمازا و نقص فنی در شبکه تهویه لوله‌کشی آبگرمکن‌ها، بخاری‌ها، شومینه‌ها از منابع تولید گاز مونوکسید کربن در ساختمان‌ها است.

مدیر روابط‌عمومی شرکت گاز استان زنجان تصریح کرد: کلاهک دودکش بخاری نیز به شکل دوره‌ای باید مورد بازدید قرار گیرد، باید بررسی شود که این کلاهک در جای خود قرار گرفته و توسط باد و طوفان جابه‌جا نشده باشد. در صورتی که کلاهک در جای خود نبوده یا جابه‌جا شده باشد؛ باید آن را در جای خود قرار داد؛ چراکه نبودن کلاهک دودکش سبب وارد شدن اجسام خارجی و برف و باران به فضای داخل دودکش شده و احتمال انسداد آن را افزایش داده و انسداد دودکش سبب جلوگیری از خروج محصولات احتراق و در نتیجه سوختن ناقص وسیله گازسوز و گازگرفتگی ساکنان خواهد شد.

رابطی خاطرنشان کرد: در صورتی که شهروندان متوجه نشت گاز شده و احساس کردند گاز در داخل فضای خانه‌ پر شده است، ابتدا باید درب‌ها و پنجره‌ها را باز کرده، از کشیدن سیگار و یا زدن کبریت و یا کلید برق و یا روشن کردن لوازم برقی خودداری کنند تا هیچ منبع قابل اشتعالی را به وجود نیاورند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha