• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400091007871
  • خبرنگار : 71415

ثبت دومین آمار حضور هواپیماهای ارتش چین در حریم هوایی تایوان در نوامبر

ثبت دومین آمار حضور هواپیماهای ارتش چین در حریم هوایی تایوان در نوامبر

براساس آمار خبرگزاری فرانسه، هواپیماهای ارتش چین در ماه نوامبر ۱۵۹ مورد نفوذ به منطقه دفاع هوایی تایوان داشته‌اند که دومین رکورد ثبت‌شده برای یک ماه در قبال این نفوذها در ضمن تداوم اعمال فشار نظامی از سوی پکن بر این جزیره دموکراتیک است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پکن از زمانی که تسای اینگ ون در سال ۲۰۱۶ رئیس جمهوری تایوان شد و با توجه به مخالفت او با موضع چین در خصوص تعلق داشتن این جزیره به "یک چین واحد" فشارهایش را بر تایوان تشدید کرده است.

با وجود این که هواپیماهای ارتش چین سابقا عمدتا از ورود به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان حذر می‌کردند، اما در ۱۴ ماه گذشته پکن شروع به ارسال تعداد هر چه بیشتری از هواپیماهای نظامی‌اش به این منطقه کرده و قدرت‌نمایی را به سطحی جدید رسانده است.

تشدید تنش‌ها از بابت این اقدامات نگرانی‌ها را در میان کشورهای غربی متحد نظیر آمریکا و ژاپن نسبت به احتمال دستور چین به اجرای حمله‌ای علیه تایوان حتی با وجود بعید به نظر رسیدن چنین احتمالی نزد این کشورها در مقطع فعلی، افزایش داده است.

روز سه‌شنبه پنتاگون از برنامه‌هایی با هدف تقویت استقرار نیروها و پایگاه‌هایی علیه چین و به روزرسانی و توسعه تاسیسات نظامی در مناطق گوآم و استرالیا رونمایی کرد.

وزارت دفاع تایوان از سپتامبر ۲۰۲۰ شروع به انتشار علنی موارد نفوذ هواپیماهای ارتش چین به منطقه شناسایی دفاع هوایی خود کرده و خبرگزاری فرانسه هم پایگاه داده‌ای با جمع‌آوری جزئیات این پروازها که هم از جنبه تکرار و هم اندازه رو به افزایش بوده‌اند، تشکیل داده است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، ماه نوامبر، سومین ماه متوالی بوده که در آن بیش از ۱۰۰ هواپیمای ارتش چین به این منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان نفوذ کردند. ماه گذشته میلادی موارد این نفوذها شامل ۱۰۰ مورد نفوذ از سوی جنگنده‌ها و ۹ مورد نیز از سوی بمب‌افکن‌های H۶ چین که قابلیت حمل سلاح هسته‌ای دارند، بود.

اکتبر شلوغ‌ترین ماه به لحاظ موارد ثبت شده بود و در آن ۱۹۶ مورد نفوذ رخ داد که از میان آنها ۱۴۹ مورد در عرض تنها چهار روز پیرامون مناسبت سالانه روز ملی چین رخ دادند. ماه نوامبر شاهد موارد کمتری از نفوذها در ابعاد گسترده بود اما این ماه تقریبا هر روز شاهد چنین نفوذهایی بود.

ارتش تایوان اعلام کرد که در ماه نوامبر تنها سه روز را بدون وقوع هیچگونه موردی از این نفوذها ثبت کرده است. ماه سپتامبر در سومین رده به لحاظ آمار بالای نفوذهای این هواپیماها بوده و این ماه نیز به جز تنها یک روز تقریبا هر روز شاهد وقوع این نفوذها بود و مجموعا ۱۱۷ مورد را ثبت کرده است.

آمارهای حاکی از آن بوده‌اند که در مدت گذشته از سال جاری میلادی تاکنون، حدود ۹۰۰ هواپیمای ارتش چین به منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان نفوذ کرده‌اند. از زمانی که وزارت دفاع تایوان در سپتامبر سال گذشته میلادی شروع به انتشار علنی این نفوذ کرده، بیش از ۱۰۰۰ مورد پرواز انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha