• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400091007963
  • خبرنگار : 50037

فرماندار شهرستان:

وجود ۱۳.۸هکتار کشت‌های گلخانه‌ای در اسدآباد

وجود ۱۳.۸هکتار کشت‌های گلخانه‌ای در اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد از ۱۳.۸ هکتار کشت‌های گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان با هدف گذاری‌های لازم  ضرورت دارد.

سعید کتابی در جلسه بررسی مشکلات گلخانه‌های شهرستان تعهد امسال اسدآباد در رابطه با کشت گلخانه‌ای را هشت هکتار اعلام کرد و گفت:به منظور توسعه کشت های گلخانه ای شهرستان دومین شهرک گلخانه‌ای شهرستان  به مساحت ۴۰ هکتار توسط بخش خصوصی در اراضی روستای بهراز با اشتغالزایی ۳۰۰ نفر با هدف مدیریت آب و خاک  احداث خواهد شد که در این رابطه کارها در دست پیگیری است.

وی افزود: در برنامه‌ریزی‌های بعدی قرار بر آن است که بیش از ۱۰۰هکتار کشت گلخانه‌ای در شهرستان احداث شود که برای تحقق  این برنامه نیاز به کمک دستگاه‌های ذی ربط خواهد بود.

فرماندار اسدآباد با تاکید بر رفع موانع و مشکلات واحدهای گلخانه‌ای شهرستان تصریح کرد: مرتفع شدن و تسهیل مشکلات واحدهای گلخانه‌ای شهرستان با همکاری شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای استان، سازمان جهاد کشاورزی استان و دستگاه های مرتبط ضرورت  خواهد داشت.

کتابی با بیان اینکه برای تسهیل روند مشکلات واحدهای گلخانه‌ای شهرستان نباید کار را عقب انداخت و عقب انداختن رسیدگی به مشکلات واحدهای گلخانه‌ای شهرستان قابل قبول نیست، ادامه داد: سنگ اندازی و عدم رسیدگی به مشکلات واحدها موجب عدم رغبت سرمایه گذاران برای توسعه گلخانه‌های این شهرستان خواهد بود.

وی یاد آور شد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، تولید محصول بیشتر، افزایش تولید در واحد سطح، سلامت محصول تولیدی گلخانه‌ها و اشتغالزایی را نیز به همراه داشته و این مزایا هر کدام به خودی خود نقش بسزایی در شکوفایی بخش کشاورزی در شرایط بحرانی امروز منابع آبی دارد.

کتابی همچنین از تولید سالانه ۳  تا سه هزار و ۵۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت:در حال حاضر دو واحد گلخانه ای به مساحت ۴هزار متر مربع به علت مشکلات تامین آب غیر فعال بوده که تسریع در روند مشکل این واحدها ضرورت دارد .

مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد هم  تعداد بهره‌برداران کشت گلخانه‌ای این شهرستان در شهرک پردیس و بخش خصوصی را ۳۵ نفر برشمرد و اظهار کرد: غالب تولید محصولات گلخانه‌ای این شهرستان به کشت خیار و گوجه اختصاص داشته که علاوه بر کشت این دو محصول، محصولات دیگری نیز چون فلفل دلمه‌ای و توت فرنگی هم کشت می‌شود.

محمد کرم مرادی  اضافه کرد: در راستای تنوع بخشی به محصولات گلخانه‌ای شهرستان با توجه به توجیه اقتصادی می‌توان با نیازسنجی‌های لازم گلخانه‌ها را با آموزش‌های ترویجی به سمت دیگر تولیدات از جمله تولید گل‌های زینتی تشویق کرد که جهادکشاورزی شهرستان در این زمینه برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به شهرک گلخانه‌ای پردیس شهرستان واقع در اراضی موسی‌آباد به مساحت ۲۱ هکتار، ادامه داد: این شهرک گلخانه‌ای شامل ۳۰ قطعه بوده که تمامی قطعات شهرک واگذار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha