• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400091007977
  • خبرنگار : 50478

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

اتحاد سران اکو سبب رونق اقتصادی و خنثی کردن تحریم های مستکبران می شود

اتحاد سران اکو سبب رونق اقتصادی و خنثی کردن تحریم های مستکبران می شود

ایسنا/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در رابطه با حضور رئیس جمهور در پانزدهمین اجلاسیه ‏سران سازمان همکاری اقتصادی اکو، اظهار کرد: دولت سیزدهم در حوزه‌های سیاست خارجی و ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه، عملکرد و کارنامه بسیار خوبی دارد و در تلاش است، کم کاری‌های دولت قبل را در این زمینه جبران کند.

احمد علی مقدم  با بیان اینکه پیوستن به پیمان شانگهای نمونه خوبی از دیپلماسی راهبردی و عملکرد خوب آیت الله رئیسی در حوزه سیاست خارجی بود، افزود: بدون شک قرارداد سه جانبه سوآپ گاز، یک دستاورد بزرگ و مهم برای صنعت نفت، گاز و به طور کلی برای اقتصاد ایران است زیرا با توجه به تراز منفی فعلی گاز و رکود صادرات نفت در هشت سال گذشته، این قرارداد اثرات مثبتی حتی در کوتاه مدت در اقتصاد کشور خواهد داشت.

مقدم با اشاره به اینکه سیاست دولت آیت الله رئیسی مبنی بر همسایگی، همکاری های سودمند و برادری ملت ها جواب داده است، گفت: سفر رئیس جمهور به ترکمنستان نشان دهنده این است که عملا تحریم های آمریکا علیه ایران خنثی شده اند و کوچکترین خللی در سیاست های تعاملی حداکثری ایران با کشورهای منطقه ایجاد نمی کند بنابراین قرارداد سه جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از طریق ایران، یک رویکرد مثبت از ناحیه دولت رئیسی است. 

 دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با تاکید بر پیامدهای مثبت قرارداد سه جانبه سوآپ گازی، مطرح کرد: این قرارداد فقط صرفا یک قرارداد گازی نیست بلکه یک قرارداد اقتصادی، سیاسی، تجاری و... است که سبب رونق کسب و کار، آزادی تجار ایرانی و ورود و تجارت آنها به کشور ترکمنستان می شود چنانچه که قبلا ممنوع بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست  دولت اصلاحات، مبنی بر ارتباط با اروپایی ها و غرب، ایران در سال های گذشته در خصوص روابط تجاری با همسایگان خود از جمله ترکمنستان، بسیار ضعیف عمل کرده است بطوری که منجربه سقوط صادرات ایران به ترکمنستان و مغفول ماندن سوآپ شده بود .

مقدم با تشریح دستاوردهای پانزدهمین اجلاس سران اکو، اذعان کرد: تسهیل ترانزیت، افزایش سه برابری ارتباط تجاری ایران با کشورهای عضو اکو، ارتباط بی‌نظیر اروپا، چین و روسیه با خلیج فارس، انتقال گاز ایران به ترکمنستان، قیمت گذاری فرآورده های نفتی ترکمنستان بر مبنای قیمت ایران، تشکیل حکومتی فراگیر در افغانستان و همچنین دغدغه آیت الله رئیسی برای اینکه انتقال آب به ایران در دستور کار سازمان اکو قرار گیرد، از جمله پیامدهای مثبت این قرارداد است. 

به گزارش ایسنا و به نقل ازروابط عمومی حزب‌ موتلفه اسلامی استان کرمان ، دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت های طرفین برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از مهمترین نتایج این اجلاسیه است بنابراین اکو می تواند سبب همکاری های موثر، اتحاد و همدلی کشورهای منطقه در راستای شکست و خنثی کردن تحریم های مستکبران شود لذا دولت مردمی در صد روز ابتدایی کار دولت خود به خصوص در رابطه با همکاری با همسایگان و ارتقای روابط تجاری بسیار خوب عمل کرده است که قابل تقدیراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha