• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400091008224
  • خبرنگار : 50223

طرح بذرکاری جنگل های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

طرح بذرکاری جنگل های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد طرح بذرکاری جنگل های استان کهگیلویه و بویراحمد روز دهم آذر ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در جنگل های این استان اجرا شد.

"غلامحسین حکمتیان اصل"، مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه برنامه احیای جنگل ها، کاشت بلوط در منطه خهکلان بویراحمد گفت: در پویش بذکاری جنگل های زاگرس ۷۶۰ هکتار از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد از طریق بذرکاری احیا می شود.

وی افزود: برنامه پویش بذرکاری در جنگل های زاگرس در ۱۱ استان زاگرس نشین با مشارکت جوامع محلی، سازمان های مردم نهاد، تشکل ها، بسیج سازندگی و سازمان بسیج کشاورزی و دوست داران طبیعت آغاز به کار کرد.

حکمتیان با بیان اینکه این برنامه در همه شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد انجام می شود، تصریح کرد: برنامه پویش بذکاری مورد استقبال اقشار مختلف قرار گرفته است در این راستا این برنامه در تاریخ ۱۱ آذرماه شروع شد وهمچنان پویش بذکاری برای احیای جنگل های استان ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد شعار برنامه بذکاری را هر ایرانی یک نهال در جنگل های زاگرس برای احیای جنگل ها اعلام و خاطرنشان کرد: این بذرکاری در سطح ۷۶۰ هکتار از جنگل های استان برای سال جاری پیش بینی شده است و در مناطق گرمسیری همچنین ۵۰ هزار نهال برای کاشت پیش بینی شده است.

حکمتیان اصل از در اختیار قرار دادن بذر رایگان به اقشار مختلف جامعه خبر داد، عنوان کرد: آموزش نحوه کاشت نهال در فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه ها اعلام شده است و همکاران در مکان های کاشت بذر برای کاشت اصولی همکاری می کنند.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های کاشت بذر در مناطقی است که در مدت زمان گذشته دچار حریق شده است.

طرح بذرکاری جنگل های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

طرح بذرکاری جنگل های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

طرح بذرکاری جنگل های کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha