• چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۴۰۰ / ۱۹:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400091008268
  • خبرنگار : 50356

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی:

قاچاق کالا با برندسازی مناسب متوقف خواهد شد

قاچاق کالا با برندسازی مناسب متوقف خواهد شد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با اشاره به اینکه امروز برندسازی باید بر اساس پایه علمی ایجاد شود، گفت: اگر برندسازی درستی در ایران انجام می‌شد، امروز در کشور جنس قاچاق نبود. قاچاق کالا تنها با برندسازی مناسب، تولید با کیفیت و رقابتی متوقف خواهد شد.

محمدحسین روشنک در نهمین دوره مراسم معرفی و تجلیل از برندهای برتر خراسان رضوی که در ساختمان ساپکو مشهد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، سفیر ایران در چین و جمعی از فعالان اقتصادی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت برند و  برندینگ اظهار کرد: باید در دانشگاه‌های و مجامع علمی کشور کرسی‌هایی تحت عنوان آموزش برندسازی تدریس شود. در گذشته برند بر اساس تجربه افراد ایجاد می‌شد ولی امروز برندسازی باید بر اساس پایه علمی ایجاد شود.

وی ادامه داد: برند و برندسازی تنها در کالا خلاصه نمی‌شود بلکه در طول تاریخ در کشور برندهای تاریخی، علمی و شخصیتی نیز وجود دارد. امروز در سراسر دنیا به شهید سلیمانی می‌بالیم و شهید سلیمانی برند درخشان کشور ماست. همچنین در کشورمان برندهای اجتماعی و ارزشمندی نیز فعال است. برندها باید حفظ شده و لازم است قدر سرمایه‌های‌مان را بدانیم.

رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی با اشاره به موضوع قاچاق در کشور گفت: اگر در صنعت پوشاک برندهای متعدد و معتبری داشتیم از صنعت پوشاک ترکیه هراسی نداشتیم. باید تلاش کنیم تا با دنیا رقابت کرده و امروز  بسیاری از شرکت‌های ایرانی در حال رقابت با دنیاست.

روشنک تصریح کرد: ‌قاچاق کالا تنها با برندسازی مناسب، تولید با کیفیت و رقابتی متوقف خواهد شد. چرا در تبلیغات برند در نظر گرفته شده و برای ایجاد برند سرمایه‌گذاری صورت نمی‌گیرد؟ هزینه کردن برای برند بالاترین منفعت را برای کشور ایجاد می‌کند.

در ادامه مراسم محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، اظهار کرد: به نظر بنده افرادی که در حوزه مختلف فعالیت کرده‌اند، به مشاوره در حوزه برندینگ نیاز دارند. امروز دیگر برند مختص تولیدکنندگان نیست و در حوزه فروش نیز برند ایجاد شده است. افراد زیادی هستند که سال‌ها برای این مساله تلاش کرده‌اند اما در مقطعی با سرقت برند مواجه شده‌اند.

وی افزود: در این زمینه بنگاه‌های اقتصادی به خصوص بنگاه‌های خرد و کوچک باید با کلینیک مشاوره برندسازی مشورت کنند. بسیاری از بنگاه‌های خرد و کوچک به این مساله و برندسازی حضور پیدا نمی‌کنند زیرا گاهی نگران هستند در صورتی که نام‌شان پرآوازه شوند مشکلاتی برای‌شان ایجاد شود. برای مثال سازمان‌های مالیاتی به سراغ‌شان می‌آید. کلینیک‌های مشاوره برند با ارئه مشاوره‌های مناسب و موثر می‌توانند این مشکلات را حل کنند. 

در ادامه این مراسم محمد علی چمنیان، عضو هیات رئیسه انجمن صنایع خراسان، اظهار کرد: برگزاری این مراسم هر ساله توانسته است دانش و اطلاعات جدیدی را برای ما به ارمغان آورد. در بسیاری از مواقع از برند تنها جنبه ظاهری آن را مشاهده کنیم. برند و برندسازی را از روش‌های کلاسیک که در ذهن ما وجود دارد را دنبال نکرده‌ایم. چیزی که در ابتدا شکل می‌گیرد، وضعیت درونی سازمان است؛ یعنی اینکه یک شرکت و موسسان آن و نیروها چقدر به کار تعهد داشته و مسئولیت پذیرند.

وی افزود: در بسیاری از مواقع برند معطوف به مشتری است؛ در صورتی که مسئولیت‌پذیری و تعهد برند سازمان را بیمه می‌کند. شرکت‌ها با انواع سازمان‌های مختلف در طول کار روبه‌رو هستند اما چیزی که مراودات شرکت‌‎ها را تسهیل می‌کند، ذهنیت مخاطبان از مسئولیت‌پذیری یک موسسه یا سازمان است. این مساله موجب می‌شود ریسک پایین در کار با موسسه وجود داشته باشد.

مدیر عامل شرکت نیان الکترونیک بیان کرد: باید به سمت برند کارفرمایی برویم . برند کارفرمایی می‌تواند نیروهای متعهد، دلسوز و وفادار را تربیت کرده و این مساله موجب وفاداری مشتری خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.