• پنجشنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400091108452
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

خطر کرونا بیخ گوش افرادی است که واکسن نزده‌اند

 خطر کرونا بیخ گوش افرادی است که واکسن نزده‌اند

ایسنا/کرمانشاه معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خطر کرونا بیخ گوش افرادی است که واکسن تزریق نکرده اند.

دکتر ابراهیم شکیبا در نشست با متولیان حوزه سلامت شبکه بهداشت و درمان اسلام آبادغرب با بیان اینکه واکسیناسیون نقش بسیار اثرگذار و چشمگیری در کاهش میزان بستری ها و جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا دارد، اظهار کرد: از همه مردم درخواست می کنم برای مقابله با بیماری کرونا و حفظ سلامت خود و دیگران، در اولین فرصت در امر مهم واکسیناسیون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما تشویق و ترغیب مردم برای مشارکت در واکسیناسیون است، افزود: دغدغه و تلاش همکاران بهداشتی، حفظ سلامت مردم و تشویق جامعه به دریافت واکسن کرونا است. 

شکیبا ادامه داد: متاسفانه به دلیل برخی تبلیغات منفی در فضای مجازی توسط افراد ضد واکسن، شاهد کاهش استقبال مردم برای انجام واکسیناسیون هستیم و همین امر هم خادمان حوزه سلامت را نگران کرده است. 

وی افزود: هدف ما صیانت از سلامت مردم و تشویق آنها به انجام واکسیناسیون است، در همین راستا باید تیم های سیار به صورت هدفمند و هوشیارانه در محله های حاشیه شهرها مستقر شوند تا افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده اند به این تیم ها مراجعه نمایند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: دانش آموزان، اصناف، مادران باردار، کارمندان، روستاییان، کارگران و افرادی که در اماکن شلوغ مانند پاساژها کار می کنند از جمله گروه هایی هستند که باید سریعا" برای تزریق واکسن اقدام کنند.

به گفته شکیبا، دانش آموزان، معلمان، دانشجویان، کارکنان و اصنافی که تا کنون واکسن کرونا را تزریق نکرده اند، برای حضور در محل کار و تحصیل موظف به انجام دو بار تست PCR منفی در هفته با پرداخت هزینه شخصی هستند.

شکیبا گفت: واکسیناسیون گروه هدف در جمعیت روستایی تحت پوشش بهورزان، باید به بالای ۹۵ درصد برسد.

وی در ادامه با تقدیر از کارکنان بهداشت و درمان که در دوران اپیدمی کرونا تمام وقت برای مهار این بیماری و تزریق واکسن پای کار بوده اند، گفت: خدمتگزاری به مردم استان از افتخارات ما است، اما انجام واکسیناسیون کرونا مشارکت 100 درصدی مردم را می طلبد.

شکیبا در پایان گفت: امیدواریم هفته آینده آمار واکسیناسیون استان و شهرستان اسلام آبادغرب با تدابیری که در پیش گرفته ایم پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha