• پنجشنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400091108591

نماینده ولی‌فقیه در فارس:

شهدا دعوت به جهاد را بدون‌ پاسخ نگذاشتند

شهدا دعوت به جهاد را بدون‌ پاسخ نگذاشتند

ایسنا/فارس نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: شهدا مقابل هر چیزی که خلاف راه و رسم اهل بیت بود، ایستادند و دعوت به جهاد را بدون‌ پاسخ نگذاشتند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنج‌شنبه ۱۱ آذر در نخستین سالگرد سرلشگر شهید استوار محمودآبادی با گرامیداشت شهدای مدافع حرم، به فراز پایانی خطبه ۱۸۲ از نهج‌البلاغه اشاره و اضافه کرد: امام علی (ع) برای برادران و همرزمان خود 6 ویژگی ش تبیین فرموده که این ۶ ویژگی درباره شهید استوار نیز مصداق دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه نخستین ویژگی تلاوت قرآن است، عنوان کرد: شهید استوار پای فرامین قرآنی ایستاد و وقتی دید که پای سند تحول آموزش و پرورش کسی نایستاده، استوار ایستاد و تلاش کرد برای اینکه قرآن کتاب تربیت نسل جدید شود و تحول در عرصه آموزش و پرورش رخ دهد و امیدواریم این مسیر ادامه یابد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه دومین ویژگی عمل به وظیفه است، افزود: منطق ۴۲ سال انقلاب که پیروزمندانه پیش رفته این بوده که موظف به وظیفه هستیم نتیجه را خدا مشخص می‌کند؛ این منطق پیروز است و امروز هم راه پیروزی مقاومت و محکم ایستادن و وظیفه الهی را اجرا کردن است.

او با بیان اینکه سنت اهل بیت و خاندان پیامبر را زنده کردن ویژگی دیگر است، خاطرنشان کرد: ارتباطی که شهید سلیمانی از شرق تا غرب دنیای اسلام ایجاد کرد؛ برای این بود که سنت پیامبر را احیا کند. تفرقه بین امت وقتی حل می‌شود که همه سنت پیامبر را مدنظر قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در فارس با بیان اینکه بدعت‌ستیزی دیگر ویژگی بود که امام علی بیان کردند، عنوان کرد: شهدا مقابل هر چیزی که خلاف راه و رسم اهل بیت بود، ایستادند و دعوت به جهاد را بدون‌ پاسخ نگذاشتند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: ویژگی پایانی که جمع همه کمالات در این یک جمله است، اعتماد کردن به رهبر و ولی فقیه است. اطاعت از رهبر تا لحظه آخر عمر ویژگی شهید استوار بود، اعتماد به رهبر کرد، پای فرمان رهبر ایستاد و اطاعت کرد و حرف رهبر را به کرسی نشاند.

او با بیان اینکه هر ۶ ویژگی که امام علی بیان کردند در شهدا به ویژه شهید استوار مصداق داشته است، عنوان کرد: امید است که راهشان توسط نسل جوان و فرزندان شهید استوار ادامه پیدا کند.

سردار یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای اسلام به خصوص شهدای مقاومت و سردار حاج قاسم سلیمانی، سردار شهید عبدالله اسکندری و شهید حاج رسول استوار محمودآبادی، با تشکر از حضور همه مهمانان به خصوص سردار قاانی فرمانده سپاه قدس، اظهار کرد: شهید حاج رسول استوار محمودآبادی هیچ وقت شرمنده بیان و زبان خود نبود، چرا که هیچ وقت ادعایی نداشت که آن را به زبان بیاورد.

بوعلی گفت: این شهید عزیز همواره بر اساس باور و اعتقاد قلبی خود در میدان و در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی، همیشه در صحنه، و در میدان نبرد حاضر بوده که این یکی از ویژگی‌های برجسته این شهید عزیز است که همیشه او را به عنوان یک شهید بی ادعا را به یاد می‌آوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha