• پنجشنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1400091108639
  • خبرنگار : 71496

مشاور منصور هادی: عربستان و امارات به هادی اجازه بازگشت به یمن را نمی‌دهند

مشاور منصور هادی: عربستان و امارات به هادی اجازه بازگشت به یمن را نمی‌دهند

مشاور رئیس جمهوری مستعفی یمن و معاون رئیس پارلمان این کشور همسو با دولت مستعفی با اشاره به اینکه دو کشور عربستان و امارات به رئیس جمهوری مستعفی یمن اهانت کرده و به او اجازه بازگشت به یمن را نمی‌دهند، اعلام کرد که ظرف چند روز آینده به یمن بازخواهد گشت تا برای نجات کشور یک جبهه ملی اعلام کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، عبدالعزیز جباری، مشاور عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن و معاون رئیس پارلمان این کشور در گفت‌وگویی مطبوعاتی اظهار کرد: عربستان و امارات به عبد ربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی یمن) اهانت کرده و او را تحقیر و تضعیف کردند، همچنین این دو کشور هادی را تهدید کرده و او را از بازگشت به یمن بازداشتند.

جباری گفت: در چند روز آینده به یمن بازخواهیم گشت و یک جبهه ملی را برای نجات کشور اعلام خواهیم کرد، راه‌حل در یمن باید سیاسی و مسالمت‌آمیز باشد و بدون وجود دولت برقراری صلح غیرممکن است.

مشاور منصور هادی افزود: عربستان و امارات تا این لحظه به دولت نه اجازه صادرات گاز و یا نفت و نه تجهیز ارتش به سلاح را نمی‌دهند و این در حالی است که اقتصاد ما امروز در حال فروپاشی است و مردم قربانی آن هستند.

او در ادامه گفت: فراخوان برای نجات ملی و توقف جنگ برای همه است، بیگانه نمی‌تواند از کشور ما دفاع کند و در حال حاضر رهبری غیر یمنی برای سرنوشت یمن تصمیم‌گیری می‌کند.

جباری در ادامه با تاکید بر اینکه زمام امور در یمن از دست خارج شده و در حال حاضر به خواست طرفی غیر یمنی برای ایجاد شه‌نظامیانی در تمامی شهرها تلاش می‌شود، گفت: ما سال‌ها است خواستار اصلاح ارتباط خود با ائتلاف هستیم؛ اما فایده‌ای نداشته است.

مشاور رئیس جمهوری مستعفی یمن در ادامه گفت: آنهایی که "برادر" خوانده می‌شوند به شرط شنیدن نقدی سازنده از هر طرفی آماده شکست هستند.

احمد بن دغر، رئیس مجلس شورای یمن حامی هادی و جباری روز چهارشنبه در بیانیه‌ای تشکیل ائتلاف نجات ملی برای توقف فوری جنگ در یمن را خواستار شدند.

آن دو با اشاره به اینکه یمن هدف یک تخریب برنامه‌ریزی‌شده، عامدانه و تحت حمایت مالی و  سیاست‌های جدا کننده قرار دارد، تاکید کردند: گزینه نظامی به بن‌بستی رسیده که تقریبا شکست خود را اعلام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۲ ۰۴:۳۳

این حرف های بازنده قمار پس از بازی است، پس از آن که کشور خود را تسلیم بن سلمان جانی کردند و ملت مظلوم یمن را نابود نمودند در آستانه شکست سیاسی و جنگی از ملت پابرهنه اما مقاوم و مومن یمن، تازه به فکر مردم یمن! افتاده اند،، خداوند آنها و ارباب بن سلمانشان را لعنت کند، انشاالله

avatar
۱۴۰۰-۰۹-۱۲ ۱۳:۲۱

ان‌شاءالله حال که کشور را نابود کردند وپیروزی انصارالله را نزدیک می بینند به فکر مردم افتادند این ذات کفر ومنافقین هست تا می توانند می‌جنگند وقتی کم آوردند به نفاق پناه می آوردند