• پنجشنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400091108655
  • خبرنگار : 50478

معاون حشدالشعبی عراق:

سخت‌ترین سنگر در زمان ما سنگر فرهنگی و ولایت است

سخت‌ترین سنگر در زمان ما سنگر فرهنگی و ولایت است

ایسنا/کرمان معاون حشدالشعبی عراق با بیان اینکه در تاریخ اسلام مگر چند جنگ اتفاق افتاده، اما ولایت همیشه بوده است، گفت: در عراق و سوریه فعلاً جنگ نیست و درست است در روزهای جنگ باید در سنگر نظامی وارد شد اما سخت‌ترین سنگر در زمان ما سنگر فرهنگی و سنگر ولایت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هاشم الحیدری معاون حشدالشعبی عراق صبح امروز در چهاردهمین همایش مدیران هیئت‌های محوری و برگزیده کشور در کرمان با بیان اینکه امروز بحث ولایت و مرد میدان ولایت است، اظهار داشت: حاج قاسم فرمود "والله والله والله یکی از شئون عاقبت بخیری سربازی ولایت است" و من در خدمت حاج قاسم بوده و شاهد بودم که شهید سلیمانی مرد میدان ولایت بود نه مرد میدان جهاد.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در میدان جهاد هستند و دلایلی مانند دفاع از ملت و عشیره دارند اما حاج قاسم مرد میدان ولایت بود، تصریح کرد: مهمترین سنگر، سنگر ولایت است چرا که جهاد همیشگی نیست.

وی با اشاره به اینکه خیلی‌ها در مقابل ارتش آمریکا و داعش ایستادند اما آنچه که حاج قاسم را ماندگار کرد اعتقاد قلبی و عملی‌اش به ولایت بود و حاج قاسم عشق به ولایت داشت، یادآور شد: مانند شب عاشورا که امام حسین (ع) به یارانش گفت "می‌توانید بروید" اما یارانش عاشقانه ایستادند و امام (ع) را تنها نگذاشتند.

وی با بیان خاطراتی از حاج قاسم گفت: از سیدحسن نصرالله سوال کردم که بعد از امام زمان (عج) و نایبش امام خامنه‌ای در دل شما چه کسی وجود دارد سریع پاسخ داد "حاج قاسم سلیمانی" و بعد گفت "اگر عزرائیل الان پیش من بیاید و بگوید که الان جان شما را بگیرم یا حاج قاسم را، می‌گویم جان من را بگیر چرا که حاج قاسم برای ولایت بسیار اهمیت دارد. "

سید هاشم الحیدری خطاب به هیئت‌های مذهبی گفت: اگر تصور شود الان مسلم (ع) بر ما وارد شد و از ما بیعت امام حسین(ع) را بخواهد جواب ما چیست؛ زمان ما زمان "این عمار" نیست و ما باید مطیع ولایت باشیم و ولایت را هیچوقت تنها نگذاریم.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت در امتحان است و یکی از روش‌های انتقام خون حاج قاسم سنگر فرهنگی است افزود: آمریکا باید از دل‌ها خارج شود و این بسیار مهمتر از انهدام پایگاه‌های موشکی آمریکا است.

معاون حشدالشعبی عراق با تاکید بر اینکه عشق به ولایت انتقام سخت خون حاج قاسم است، بیان کرد: هیئت سکولار نداریم و هیئت حسینی، هیئت ولایتمدار است.

وی با بیان اینکه کار حضرت زهرا (س) دفاع از ولایت بود و با فریاد این کار را انجام داد، گفت: موکب امام حسین (ع) فقط نباید مختص توزیع آب و غذا باشد و قطعاً این موکب حسینی نیست؛ موکب باید موکب ولایت باشد و در این موکب‌ها از ولایت گفته شود.

وی با اشاره به اینکه برای روسای هیئت‌ها حجت است که در موکب‌ها و منبرها از ولایت بیان شود، افزود: بی بصیرتی و حب دنیا، شمر را که در جنگ صفین بود به دوزخ برد و این ولایت است که ما را به سعادت می‌رساند و من از مردم ایران تشکر می‌کنم که ولی‌فقیه را تنها نگذاشته به میدان آمدند تا کوفه تکرار نشد.

سید هاشم الحیدری با بیان اینکه در میدان ولایت نباید ترسید و باید با شجاعت وارد شد، تصریح کرد: امروز آزمون ما در میدان ولایت است و حاج قاسم مرد میدان ولایت بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha