• جمعه / ۱۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400091209017
  • خبرنگار : 71660

آمریکا لایحه‌ منع واردات از منطقه سین‌کیانگ چین را بررسی می‌کند

آمریکا لایحه‌ منع واردات از منطقه سین‌کیانگ چین را بررسی می‌کند
کارگری در کارخانه ریسندگی پنبه یونگور در آکسو، منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است هفته آینده لایحه‌ای را بررسی کند که واردات از منطقه سین‌کیانگ چین را به دلیل نگرانی درخصوص "کار اجباری" ممنوع می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جیم مک‌گاورن، نماینده حامی این لایحه، به خبرنگاران گفت: هفته آینده، هفته‌ای مهم برای حقوق بشر است. ما فکر می‌کنیم مهم است که برخی از قوانین چین را تغییر دهیم، امیدواریم که بیشتر آن بر حقوق بشر متمرکز باشد. ما می‌خواهیم "قانون پیشگیری از کار اجباری اویغورها" را ببینیم که به نوعی از خط پایان عبور کند.

هفته آینده، جو بایدن،‌ رئیس جمهوری آمریکا، میزبان "اجلاس دموکراسی‌ها" است که به عنوان تلاشی برای "عقب راندن" نفوذ "فزاینده" چین تلقی می‌شود.

ماه‌هاست که جمهوری خواهان و دموکرات‌ها بر سر مسئله "قوانین اویغورها" بحث می‌کنند. اخیرا، مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه خواستار آن شده است که این اقدام به عنوان "اصلاحیه‌ای" در "قانون مجوز دفاع ملی" (NDAA) گنجانده شود که بررسی سنا درخصوص سیاست تنظیم لایحه عظیم سالانه برای پنتاگون را به تعویق می‌اندازد.

دفتر روبیو بلافاصله به درخواستی برای اظهار نظر در مورد اینکه آیا تصویب لایحه مک‌گاورن در مجلس نمایندگان موضع وی را در مورد لایحه دفاعی تغییر می‌دهد، پاسخ نداد.

اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، اینطور در نظر گرفته می‌شود که همه کالاهای تولیدی سین‌کیانگ، جایی که دولت چین شبکه گسترده‌ای از اردوگاه‌های بازداشت اویغورها و دیگر گروه‌های مسلمانان را راه‌اندازی کرده است، با "کار اجباری" ساخته شده است.

چین چنین اتهاماتی را در سین‌کیانگ رد می‌کند؛ اما آمریکا و اکثر گروه‌های حقوق بشر ادعا می‌کنند که چین در آنجا "نسل کشی" می‌کند.

جمهوری‌خواهان، دموکرات‌های بایدن را متهم کرده‌اند که این قانون را "آهسته" پیش می‌برند زیرا این مسئله "برنامه انرژی تجدید پذیر" رئیس جمهور را پیچیده می‌کند؛ از طرفی دموکرات‌ها چنین چیزی را رد می‌کنند.

دن کیلدی، نماینده دموکرات‌ها در یک مصاحبه تلفنی به خبرگزاری رویترز گفت: من فقط می‌خواهم رویکردی سخت درخصوص کار اجباری در سین‌کیانگ ببینم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha