• جمعه / ۱۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400091209075
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل خبرداد:

فعالیت 10 موسسه داوری در استان اردبیل

فعالیت 10 موسسه داوری در استان اردبیل

ایسنا/اردبیل رییس توسعه حل اختلاف استان اردبیل با اشاره به ثبت 53 موسسه داوری در استان گفت: متاسفانه در حال حاضر تنها 10 موسسه در سطح استان فعال می باشد.

انتخابات هیأت مدیره کانون موسسات داوری استان اردبیل برگزار و اعضای اصلی و علی البدل هیأت مدیره و بازرسی این کانون برای مدت دو سال مشخص گردید. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حسین علوی  با بیان اینکه در سال 1400 حدود 173 پرونده به این موسسات ارجاع داده شده است، خاطرنشان کرد: وی افزود: در جلسه ایی که اخیرا با حضور ریاست کل دادگستری استان و با موضوع بحث داوری انجام شده است، مقرر گردید تا قراردادهای اتحادیه ها، اصناف، بازاریان و تجار به صورت متحدالشکل در آیند و در آنها بحث استفاده از داوری آورده شود.

به گفته رییس توسعه حل اختلاف استان لازمه این امر آن است که این نهادها باید بازرسانشان را فعال نمایند تا این مسئله در قراردادها اتفاق بیافتد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با انتقاد از شکایت هایی که از سوی مردم نسبت به نحوه برخورد و جانبداری داوران در بعضی پرونده ها می شود به آنها توصیه کرد تا با بی عدالتی حقوق مردم زیر پا نگذارند.

در ادامه خدادادی رییس شعبه 14 دادگاه تجدید نظر استان با اشاره به اینکه به  بحث داوری از سه جهت نگاه می توان توجه کرد، افزود: اول اینکه داوری به دادگستری کمک می کند و از تراکم بالای پرونده در این مجموعه می کاهد و وردی ها را کنترل و پالایش می کند.

وی در مورد نگاه دوم خود به موضوع داوری افزود: دومین نگاه بنده نگاه داوری به ارباب رجوع و مردم است یعنی وقتی که یک پرونده به داوری ارجاع می شود انتخاب خود مردم است و سهولت دسترسی دارد. نگاه سوم نگاه اشتغال زایی می باشد که این هم به نفع مردم هم دادگستری و هم داور می باشد.

خدادادی ادامه داد: داوری کهن ترین بحث در قوه قضاییه و حتی حقوق بین الملل می باشد که هم ریشه فقهی هم ریشه در تجارت بین الملل دارد که برای موثرتر شدن داوری باید هم بین مردم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی ایجاد و هم در تمامی قراردادهای اصناف و اتحادیه ها به صورت یک شکل بحث استفاده از داوری آورده شود.

در ادامه این مراسم انتخابات هیأت مدیره و هیأت بازرسی کانون موسسات داوری انجام و 34 مدیرعامل حاضر در این انتخابات آرای خود را به صندوق انداختند که از بین کاندیداها چهار نفر عضو اصلی و سه نفر علی البدل در هیأت مدیره و دو نفر عضو اصلی و یک نفر عضو علی البدل در هیأت بازرسی به ترتیب زیر انتخاب گردیدند:

اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره کانون به ترتیب حسین بهرو، شهزاد اکرامی، عبدالحمید محمدی، محسن مهین فر، بهنام جمالی، سعید هاشمی درخشان و بیتا شکری انتخاب شدند.

اعضای اصلی و علی البدل بازرسی کانون به ترتیب محمدباقر حاجی لر، علی اصغر کارگر و افسون عیسی لو انتخاب گردیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha