• جمعه / ۱۲ آذر ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1400091209102
  • خبرنگار : 71604

۴۸ ماهواره "اسپیس ایکس" و دو ماهواره "بلک اسکای" به مدار پرتاب شدند

۴۸ ماهواره "اسپیس ایکس" و دو ماهواره "بلک اسکای" به مدار پرتاب شدند

۴۸ ماهواره شرکت "اسپیس ایکس" و دو ماهواره شرکت "بلک اسکای" با موشک "فالکون ۹" به مدار رفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از سی‌بی‌اس‌ نیوز، موشک "فالکون ۹"(Falcon 9) شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX)، ۴۸ ماهواره اینترنتی "استارلینک"(Starlink) را به همراه دو ماهواره تصویربرداری از زمین شرکت "بلک اسکای"(BlackSky) به مدار زمین برد. این پرتاب، بیست و هفتمین پرتاب فالکون ۹ و رکورد جدیدی برای شرکت اسپیس ایکس به شمار می‌رود.

نخستین تقویت‌کننده فالکون ۹ که نهمین پرواز خود را انجام داد، این موشک ۲۲۹ فوتی را در روز پنجشنبه ساعت ۶:۱۲ EST بعد از ظهر، از سکوی شماره ۴۰ "پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال"(CCSFS) به آرامی به مدار پرتاب کرد.

هشت دقیقه و ۴۵ ثانیه بعد در مرحله دوم، محموله حاوی ۵۰ ماهواره به سلامت در مدار قرار گرفت. کمتر از یک ساعت بعد، دو ماهواره بلک اسکای و به دنبال آن، ۴۸ ماهواره استارلینک رها شدند.

در همین حال، تقویت‌کننده فالکون ۹ با موفقیت روی یک کشتی بدون سرنشین فرود آمد تا نود و ششمین بازیابی موفقیت‌آمیز اسپیس ایکس و هفتاد و سومین مورد آن در دریا را نشان دهد.

۴۸ ماهواره "اسپیس ایکس" و دو ماهواره "بلک اسکای" به مدار پرتاب شدند

اسپیس ایکس اکنون ۱۸۹۲ ماهواره استارلینک را پرتاب کرده است تا مجموعه‌ای از ماهواره‌های اینترنتی را در سراسر جهان پخش کند که برای ارائه خدمات پهنای باند به کاربران در هر نقطه از جهان طراحی شده‌اند.

دو ماهواره تصویربرداری بلک اسکای نیز به هشت ماهواره دیگر در مدار پیوستند و دو ماهواره دیگر قرار است در اواخر این ماه از نیوزلند با یک تقویت کننده شرکت "راکت لب"(Rocketlab) پرتاب شوند. بلک اسکای، تصاویری با وضوح بالا را در اختیار کاربران تجاری و همچنین ارتش و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا قرار می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha