• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1400091309531
  • خبرنگار : 71132

با وجود تلاش کانادا برای تحریم المپیک صورت می‌گیرد؛

تصمیم ورزشکاران کانادایی برای حضور در المپیک پکن

تصمیم ورزشکاران کانادایی برای حضور در المپیک پکن

پاسکال سنت اونگ، وزیر جدید ورزش کانادا می‌گوید که با وجود درخواست‌ها برای تحریم المپیک زمستانی پکن، به تصمیم ورزشکاران کانادایی برای حضور در این المپیک احترام می‌گذارد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی تی وی نیوز، وزیر ورزش کانادا با بیان این که ورزشکاران می‌خواهند به المپیک زمستانی بروند، گفت: من کاملا به استقلال آن‌ها و تصمیمی که می‌گیرند احترام می گذارم.

سخنگوی وزیر امور خارجه کانادا هفته گذشته در بیانیه‌ای گفت که اتاوا در حال گفت‌وگو با شریکانش در مورد این اقدام است.

جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا نیز در دیدار با جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در کاخ سفید تأیید کرد که در حال بررسی تحریم دیپلماتیک بازی‌ها است، به این معنی که آن‌ها از اعزام مقامات دولتی خودداری می‌کنند، اما هم‌چنان ورزشکاران را می‌فرستند.

تصمیمات مربوط به حضور در المپیک توسط نهادهای المپیک جداگانه کشورها اتخاذ می‌شود، اگرچه تحریم‌ها معمولاً نتیجه فشار دولت‌هاست. زمانی که کانادا در سال ۱۹۸۰ از حضور در المپیک مسکو خودداری کرد، جو کلارک، نخست‌وزیر وقت کانادا، تمایل خود را برای تحریم بسیار قبل از رای گیری رسمی انجمن المپیک کانادایی، ابراز کرد.

آدام ون کووردن، نماینده لیبرال، که پرچم کانادا را در بازی‌های المپیک تابستانی پکن در سال ۲۰۰۸ حمل کرد، گفت: این بازی‌ها همیشه نور روشنی بر مسائل سراسر جهان انداخته‌اند. این که آیا تحریم دیپلماتیکی وجود دارد یا خیر را به دیپلمات‌ها واگذار می‌کنیم. من فقط اصرار دارم که ورزشکاران ما ابزار دیپلماسی نیستند. ورزشکاران هم می‌توانند در یک کشور مسابقه دهند و هم در برابر سوء استفاده‌ها در آن‌جا بایستند.

او گفت: من فکر نمی‌کنم که ورزشکار بودن، اهمیت دادن به ورزشکاران یا تشویق ورزشکاران‌مان، منافاتی با اعتقاد و اهمیت دادن به نسل‌کشی اویغورها داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha