• شنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400091309667
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده غرب هرمزگان در مجلس:

بلوکه شدن منابع مالی وزارت بهداشت نیاز به رسیدگی فوری دارد

بلوکه شدن منابع مالی وزارت بهداشت نیاز به رسیدگی فوری دارد

ایسنا/هرمزگان نماینده غرب هرمزگان در مجلس خواستار رسیدگی به موضوع بلوکه شدن منابع مالی وزارت بهداشت شد که از سوی برخی دستگاه های نظارتی صورت گرفته و برای این وزارتخانه ایجاد مشکل کرده است.

احمد جباری در واکنش به بلوکه شدن منابع مربوط به وزارت بهداشت از سوی برخی دستگاه های نظارتی گفت: متأسفانه بعضی اوقات شاهد خودتحریمی هستیم که می تواند به سیاست های دستگاه ها در راستای خدمت به مناطق محروم آسیب بزند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از دپوی کالاهای اساسی در گمرکات که خودتحریمی محسوب می شود، عنوان کرد: در کنار این موضوع متأسفانه اخیرا نیز شاهد بلوکه شدن منابع وزارت بهداشت آن هم در شرایط سخت کرونایی بودیم که غیر قابل باور و غیرمنطقی است.

وی افزود: در شرایطی که مناطق کمتر توسعه یافته به حمایت جدی وزارت بهداشت برای افزایش شاخصه های توسعه ای و حمایت این وزارتخانه نیاز دارند تا فاصله معنادار آنها با مناطق توسعه یافته کاهش یابد، این اقدام منطقی نیست.

جباری ادامه داد: همچنین از طریق پیگیری های صورت گرفته مطلع شدیم، ۱۵ درصد از سهام پالایشگاه های نفت و سود حاصل از آن نزد وزارت بهداشت است که البته از سوی دستگاه های نظارتی منابع مذکور، بلوکه شده و اجازه برداشت از آن داده نمی شود که همین موضوع نوعی خود تحریمی بوده و باعث می شود آسیب جدی به بخش بهداشت وارد شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس یازدهم با تأکید بر ضرورت توجه به مناطق محروم و کمتر برخوردار و مناطقی که به لحاظ درمانی مشکل جدی دارند، اظهار داشت: از دولتی که شعار مردمی بودن و انقلابی بودن داده و دولت قوی نیز است انتظار داریم عملکردی متفاوت داشته باشد و با دستگاه های ذیربط با سرعت بیشتر پای کار بیاید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی می خواهم مسئله مذکور درباره منابع مالی بلوکه شده وزارت بهداشت را پیگیری کنند و همچنین زمینه تقویت زیرساخت های وزارت بهداشت را فراهم و برای حل مشکل این وزارتخانه همکاری کنند همچنین دستگاه های نظارتی نیز به این موضوع توجه کنند تا منابع در جای خود هزینه شده و انحراف نداشته باشد نه اینکه، منابع مالی را بلوکه کنند.

جباری در پایان عنوان کرد: بسیاری از خیرین در بخش بهداشت و درمان آماده همکاری هستند بنابراین باید از این ظرفیت بیشتر استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha